Hei,
Har slipt gulvet i kjeller for å legge fliser. Men noen av disse områdene har en støpt kant som er malt. Kom ikke til den med vinkelsliperen. Hvordan kan man matte den ned da den var steinhard for å pigge bort? Tanken var å legge fliser så tett som mulig deretter male denne istedenfor. Hvordan ville dere gjort det? Tips ønskes.
Betonggulv med malte flekker og synlige spor fra sliping, ved siden av en vegg med strukturert overflate.

Hei! Så du vil egentlig ha den bort? Den kan nok pigges bort om du vil. Hva slags maskin hadde du? Kanskje du bare skulle trenge å leie en større.

BirgitS
S Snickarkirre skrev:
Hei! Så du vil egentlig ha den bort? Det går sikkert an å bryte den bort hvis du vil. Hva slags maskin hadde du? Kanskje du bare må leie en større.
Er du sikker på at det ikke er en del av en såle under veggen?

BirgitS BirgitS skrev:
Er du sikker på at det ikke er en del av en såle under veggen?
Ja, ganske sikker da man ser den fra siden at den er påført etter gulvet. De gjorde slike når det var risiko for fukt. Finnes en slik i den gamle garasjedelen også (underjord i dag)

Sist redigert:
  • Liker
BirgitS
  • Laddar…
S Snickarkirre skrev:
Hei! Så du vil egentlig ha den bort? Det går nok an å pigge den bort hvis du vil. Hva hadde du for maskin? Kanskje du bare må leie en større.
Ja brukte bare en Makita med slagjern. Ja sukk, hadde helst sluppet det om jeg visste at den bare løsnet og ikke lagde et hull slik.

Dette fikk jeg bort med Makitan:crysmile:

Rå betongvegg med rester av skimrende puss fjernet, ujevn tekstur og synlige lag av forskjellige materialer.

Jeg har ingen anelse om det er det eller ikke. Men ser akkurat ut som du sier at den er støpt etterpå.

Ja du gammel betong kan være fryktelig hard. Ta en tur og leie en hilti 1000 så er den borte på null tid. Det finnes jo en risiko for at det slår ut litt på noen steder men det kan du bare sparkle igjen med ardex a31 eller lignende som tørker raskt så du kan legge fliser etterpå (y) Det er nok like bra å fjerne den nå ellers vil du bare irritere deg over den senere.

• Liker
Mattias_Jo1
  • Laddar…
S Snickarkirre skrev:
Jeg har ingen anelse om det er det eller ikke. Men ser akkurat ut som du sier at den er støpt etterpå.

Ja du, gammel betong kan være fryktelig hardt. Ta en tur og lei en hilti 1000 så er den borte på null tid. Det er jo en risiko for at det slår ut litt på noen steder, men det kan du bare sparkle igjen med ardex a31 eller lignende som tørker raskt slik at du kan legge fliser etterpå (y) Det er nok like greit å fjerne den nå ellers vil du nok bare irritere deg over den senere
Ja blir nok så..får ta kanskje 50mm meisel da.

Jo, det kan nok være smart. Man pleier å få med en smal og en bredere meisel så får du teste deg fram. Lykke til!

• Liker
Mattias_Jo1
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.