Når vi fjernet panelet i gangen viste det seg at forrige eier hadde lagt gulvet etter det var satt. Dette gjør at det nå har blitt en stor glippe mellom gulvet og veggen. Vi må dermed sette 13mm gipsplater på veggen. Mitt spørsmål: Hvordan gjør man med stikkontaktene? Kan man flytte dem ut? Hvordan måler man ut hull i gipsen for kontaktene på beste måte?

Det finnes et slags verktøy som man stopper i elboksen med en pigg i... deretter legger man mot gipsplaten og får et merke i den som man kan bore etter. Finnes også noen som er magnetiske (tror jeg).
El-uttakene kan flyttes ut med hjelp av lengre skrue samt distansering til boks.
Jeg tror at man skal merke ut gips med tomme elbokser og ikke med kabler i.

Gjerne holefinder som er den magnetiske men ellers så kan man trikse til det slik som følgende...

* Dra ut skruene i boksen et stykke
* Sett tusj på hodene
* Trykk til med gipsplaten mot dem.
* Vri slik at skruene har vridd seg 90 grader og gjør om ovenfor.
Så går jeg ut fra at man forstår hva man gjør med merkene?

/Kent

Lån/kjøp "hole in one" (magnetiske), den ene delen settes i boksen (med/uten ledninger i) og søkeren føres utenpå platen når søkeren kommer foran enheten i boksen så fastner søkeren deretter er det bare å bore med hullsagen

D09
Har du en krysslaser hjemme så fest denne i sentrum av hullet, så er det bare å montere platen og bore opp.... Har man sparket til laseren så blir det riktignok ikke pent ;)

Holefinder er et bra forslag :)

Om man kjøper en dosfräs, som jo er bra å ha når man skal bore ut gipsplaten, så følger det med en plastgreie som man kan sette i boksen. Denne plastgreia har et tydelig sentrum. Jeg målte til dette sentrum og overførte målet til gipsplaten og boret. Trengte altså ikke løfte dit platen før, som med de andre metodene. Fungerte fint for meg.

Det finnes distanseringer å sette i boksene, så de når ut til det nye nivået.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.