Er helt enig med MangePainter. Regn med noen dager. Det er viktig at malingen tørker skikkelig så man slipper striper! Det tar alltid litt lengre tid enn man tror, spesielt når man ikke er en vant maler. Viktig å ikke stresse gjennom malingen så resultatet blir dårlig. Og å dekke til gulvene selv om det skal inn et nytt går mye raskere enn å måtte skrape bort de store malingsflekker senere. Tro meg, jeg gjorde det samme hjemme. Et skikkelig skrapearbeid for å få en jevn overflate. Det spruter overalt, spesielt når man maler taket.

MangePainter skrev:
75 m2 skulle jeg kunne tenke er en 3-roms.
ByggarenEmil skrev:
Helt enig med MangePainter.
Jeg har tenkt litt på det der. Kanskje det ville ta litt lengre tid for den som er vant, men det er fortsatt bare 1,5 rom per person og dag, det er ikke mye, uansett hvor mye tørketid og annet man blander inn. For to som er vant til å male, ville en dag fungert.

Så er spørsmålet litt feil stilt, vi snakker om rom, men skal WC og kjøkken med? Da tar det selvfølgelig litt lengre tid siden det rett og slett er mer småpirk. Dekkes gulvene? Vel, det er vel en smaksak, men jeg hadde ikke gjort det. Ruller man bare opp et gardin på rullen når man kjører takene, blir det ikke mange malingsdråper som havner feil. Jeg hadde ikke dekket i alle fall, men kanskje det er en idé for ts hvis hun og hennes malerpartner ikke er vant til å male.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.