Hei!
må jeg få tak i en hvit plate med målene 160x38cm. Har tidligere kappet en plate og sprayet den hvit men den ble ikke hard nok, fullt med merker etter flittig bruk under julen.. Platen som ligger på tre kjøkken-overskap som brukes som "sideboard" og må tåle tung belastning. (Boller fylt med frukt f. eks.)
tenkte derfor at jeg skulle kjøpe en laminert/foliert plate. Men det er bare en side (ene langsiden) som vender mot veggen de øvrige tre sidene synes. Dette gjør at jeg bare kan kappe den på en side..
vurderer å kjøpe en skrivebordsplate på IKEA for 600kr som er 160x80cm og kappe den. Er litt redd for at kuttet kommer til å bli stygt...
tips??
må jeg få tak i en hvit plate med målene 160x38cm. Har tidligere kappet en plate og sprayet den hvit men den ble ikke hard nok, fullt med merker etter flittig bruk under julen.. Platen som ligger på tre kjøkken-overskap som brukes som "sideboard" og må tåle tung belastning. (Boller fylt med frukt f. eks.)
tenkte derfor at jeg skulle kjøpe en laminert/foliert plate. Men det er bare en side (ene langsiden) som vender mot veggen de øvrige tre sidene synes. Dette gjør at jeg bare kan kappe den på en side..
vurderer å kjøpe en skrivebordsplate på IKEA for 600kr som er 160x80cm og kappe den. Er litt redd for at kuttet kommer til å bli stygt...
tips??
Jeg kjøpte en måttanpassad plate til relativt ok pris på Hornbach. Alt er bare et spørsmål om hva det får koste.
Det går an å få til pene snitt selv om man vil og er litt nevenyttig, også på en Ikea-plate. Hornbach, Bauhaus etc har jo også kapp/sag, så du kan jo kjøpe en "billigere" standardplate og kappe den på den ene siden hos dem.
Det går an å få til pene snitt selv om man vil og er litt nevenyttig, også på en Ikea-plate. Hornbach, Bauhaus etc har jo også kapp/sag, så du kan jo kjøpe en "billigere" standardplate og kappe den på den ene siden hos dem.
Medlem
· Södermanlands län0
· 983 innlegg
Om du drar til trelasthandelen og kjøper en laminert hylleplate og ber dem kutte den til ønsket mål i deres platekappsag, får du et fint snitt. De selger også kantlist du kan påføre på den kortsiden som blir kuttet hvis de ikke har hylleplater som er akkurat 1600 mm.
Hvilket trelastlager? Bauhaus har bare store plater som selges i stk ikke m, noe som gjør det kjempedyrt.. Kan sjekke Beijer i morgen..Asgarvad skrev:
Blir nok ikke riktig den finishen jeg er ute etter.. Tror dessuten at platen er i sponmtrl og da kreves sparkel tilsvarende før maling, nei blir for meckit..ZipLock skrev:
Til laminerte plater finnes det kantlister som limes eller strykes fast med strykejern etter at de er kappet. Blir likt som ferdigkjøpte plater som er kantet rundt, om sagingen har blitt helt rett.
http://www.byggmax.com/se-sv/byggva...hyllplan/hyllplan-folierat-mdf/09099/kantlist
http://www.byggmax.com/se-sv/byggva...hyllplan/hyllplan-folierat-mdf/09099/kantlist
bra!thomas33 skrev:
kan spontant si at jeg er litt skeptisk, finish og byggmax pleier å være litt sånn der og så varme på kantlist..
MEN dette skal jeg nok prøve! Takk!!
Slike kantlister følger med til Ikeas benkeplater for å skjule din saging. Har montert noen slike og det pleier å bli bra.
Er du skeptisk til Byggmax kantlist så finnes det hos de fleste byggevarehandlere. Men jeg tror ikke det er noen stor forskjell på dem.
Lykke til...
Er du skeptisk til Byggmax kantlist så finnes det hos de fleste byggevarehandlere. Men jeg tror ikke det er noen stor forskjell på dem.
Lykke til...
Klikk her for å svare