Jeg ville være takknemlig for hjelp med å tolke hva jeg antar er målangivelser i en tegning. Jeg har ringet inn noen eksempler i det vedlagte bildet. Ikke overraskende er jeg novice når det gjelder dette, og jeg klarer ikke helt å få det til å stemme selv, så det er like greit at jeg kaster ut spørsmålet!
Bildet forestiller en gavl med to vinduer. Sannsynligvis er det en slags byggesett der delene enten kommer helt ferdigkappet og er merket med tilsvarende siffer eller så får man en pakke trevirke og en kapp-liste og må kappe bitene selv til målene angitt i listen.
Takk for svaret, det høres rimelig ut. Tegningen kommer fra Svenskt Trä og gjelder den såkalte Enkelstugan. Jeg har sjekket litt rundt på deres nettside og fant en kappelist, referansenummerene virket imidlertid ikke å stemme, men den tegning jeg har kan være litt eldre dog.
I og for seg så jeg nå at f.eks. tallet 40 ikke burde representere like lengder og dessuten finnes vel ingen grunn til hvorfor f.eks. 35 og 43 skal ha ulike kappelengder når de bare er speilvendte..? Ja, opplys meg om noen vet bedre.
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.