Jeg har akkurat fått satt opp en garasje med osb og gips på innervegger og i innertak.
Finnes det noen spesiell grunn (bortsett fra utseendet) til at man sparkler gipsskjøtene?
For min egen del spiller det ingen rolle. Jeg hadde bare tenkt å male alt med en halvblank lys grå farge.
Garasjen kommer til å brukes som verksted for reparasjon av biler.
Finnes det noen spesiell grunn (bortsett fra utseendet) til at man sparkler gipsskjøtene?
For min egen del spiller det ingen rolle. Jeg hadde bare tenkt å male alt med en halvblank lys grå farge.
Garasjen kommer til å brukes som verksted for reparasjon av biler.
Hobbyelektriker
· E
· 15 368 innlegg
For den sakens skyld gjør sparkel verken til eller fra. En "brannmur" med dobbelgips bygger man med forskjøvne plateskjøter.
I veggene er det gips/osb/plast og i innertaket gips/glespanel/plast i den rekkefølgen, så det er vel ingen fare for fuktigheten da.
Deretter er det en trestamme med isolasjon, og fibercementplater på ytterveggene, rupanel og takpapp på taket.
Jeg kanskje sparkler igjen skruehullene der de synes, for det er jo ikke så kjedelig
Deretter er det en trestamme med isolasjon, og fibercementplater på ytterveggene, rupanel og takpapp på taket.
Jeg kanskje sparkler igjen skruehullene der de synes, for det er jo ikke så kjedelig
Husk å legge i en "remsa" i sparkelen hvis du sparkler skjøtene ellers sprekker det lettere.
Gjorde tabben uten remsa på det gamle stedet=sprakk
I den nye garasjen brukte jeg remsa og den har klart seg, det synker også mer uten remsa.
Gjorde tabben uten remsa på det gamle stedet=sprakk
I den nye garasjen brukte jeg remsa og den har klart seg, det synker også mer uten remsa.
Klikk her for å svare