Jeg har en hel førsteetasje (innendørs) som jeg skal pusse med hydraulisk kalkmørtel. Underlaget er en blanding av leirstein, vanlig tegl og lecablokk. Jeg har allerede sprøytet på hydraulisk kalkgrunn og holder på med å sette nett på de vegger vi mener trenger pussnett. Mitt spørsmål er om jeg må kaste på all hydraulisk pussmørtel eller om det holder å "trykke/dra" den fast?! Jeg har jo allerede pussgrunnen og det føles som om det vil feste bra på den overflaten selv om det ikke kastes på.

• Underetasje under renovering med betonggulv, lecablokker og stablede mursteiner. Byggeutstyr og ledninger ligger på gulvet.
Claes Sörmland
Min erfaring er at kalkbruk er skikkelig klissete og kremaktig og ikke trenger å slenges på.

• Liker
olabjörk og 1 annen
  • Laddar…
Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Min erfaring er at kalkbruk er skikkelig klissete og kremet og ikke trenger å slenges på.
Akkurat, det er nettopp det jeg tenker. Det føles som at det klistrer seg bedre fast enn vanlig pussmørtel.
Du har altså selv pusset på denne måten uten å kaste det på?

Claes Sörmland
O olabjörk skrev:
Akkurat, det er nettopp det jeg tenker. Den føles som at den klistrer seg bedre enn vanlig pussmørtel.
Du har altså selv pusset på denne måten uten å kaste på det?
Yes.

• Liker
olabjörk
  • Laddar…
Bruk vernebriller! Jeg klarte å sprute kalkbruk i øyet i sommer, gikk bra men ikke å anbefale 😅

• Liker
slothy og 1 annen
  • Laddar…
D David__11 skrev:
Bruk vernebriller! Jeg klarte å få kalkmørtel i øyet i sommer, gikk bra men ikke å anbefale 😅
Haha har allerede klart å gjøre det!:-) Men takk for påminnelsen!🤓

C
Går bra å smøre/trykke på det med en stor rivjern.

• Liker
olabjörk
  • Laddar…
A
Mye bedre å stryke på med stålverktøy om man ikke vil eller kan slå på bruket.

• Liker
olabjörk
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.