Hei!

Vi tenkte litt feil på vår overetasje, først var tanken at vi skulle ha en stue på den ene kortsiden, men nå har vi bestemt oss for å ha vårt soverom der i stedet. Vårt "master bathroom" finnes på overetasjen så det føles mer fornuftig.

Gulvet er sponplate + klikkparkett og veggene er gips + malervev.

Jeg tenker å bygge innerveggen selv og isolere gipse. Elektriker skal koble strømmen (skal flytte noen vegguttak)

MÅ jeg fjerne parketten før jeg skrur fast stenderne? En proff har sikkert spesialverktøy for dette men jeg som glad amatør har ikke noe slikt.

/Henrik

Personlig ville jeg ikke bygge en innervegg på et flytende klikkgulv som beveger seg.
En tanke er å bruke en sirkelsag innstilt på 14mm (om parketten nå er 14mm) for å sage en renne på f.eks. 90mm (70mm regel + 10mm for at parketten skal bevege seg på hver side) der du skrur fast svillen i sponplaten og bygger veggen ut fra den.

Noen andre har kanskje en bedre idé.

jeg er enig med gadu^ så hadde jeg gjort! Dette for at klikkgulvet skal kunne bevege seg! Hvis du spikrer eller skrur gjennom klikkgulvet så er det en risiko for at gulvet hever seg ved varmevekslinger!

Ok takk for deres svar. Blir til å tegne veldig nøye på gulvet før da. Og prøve å få tak i en sirkelsag som klarer dette. Bororsan har kun en for ca 150 kr, har testet den en gang helt verdiløs.

/H

hen_rik79 skrev:
Okei takk for deres svar. Blir til å tegne mye nøye på gulvet før da. Og prøve å få tak i en sirkelsag som klarer dette. Brorsan har kun en for typ 150 kr, har testet den en gang helt verdiløs.

/H
En utmerket anledning til å kjøpe seg en dyr og gedigen sirkelsag d^_^b som huseier kan man aldri ha for mange verktøy :wow:

Ja, en ordentlig sirkelsag trengs... og som huseier er det nok ikke eneste gangen du bruker den...

Om du gjør i henhold til forslaget så har du ganske stor margin. For deretter kommer det jo plater utenpå, om du bygger med 1 lag OSB og ett lag gips på hver side så blir veggen ca. 120mm, deretter en gulvsokkel på 12mm på hver side også.

Helt rett hempularen! Tankevurpe av meg å ikke tenke på at han kanskje vil ha skiver på veggene også... ;)

gadu^ skrev:
Helt riktig hempularen! Tankevurpe av meg å ikke tenke på at han kanskje vil ha plater på veggene også... ;)
Men det blir jo litt luftigere uten plater... :rolleyes:

Borr opp hullene i parketten større der du skal feste utlägen. Det funker.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.