Hei
Jeg trenger en lydisolert inspeksjonsluke som er ganske stor.
Finner egentlig ingen passende. Jeg har vurdert å sette inn en innerdør, men den er unødvendig stor og ser litt merkelig ut.
Luken trenger å være ca 1000x1000mm
Har noen av dere noen tips?
Lydisoleringen blir ikke bedre enn det svakeste leddet i konstruksjonen. Med dette sagt må serviceluken og dens tetning ha samme lydisolasjon (Rw) som den omsluttende veggen. Er veggen for eksempel av 2 lag gips, kan luken lages av 2 lag gips men med overlapping, tenk trapesbor. Legg opp litt mer info så kan jeg vise hvordan du skal gjøre.
Ja, hadde tenkt 2 lag med gips på en mellomvegg som ennå ikke er laget. Veggen skal plasseres foran el/ventilasjon/nettverksinstallasjoner, så jeg trenger å ha 2 stk 1x1m inspeksjonsluker på denne veggen som er totalt ca 3m lang. Dette rommet har også forbindelse til vifte/varmepumperom, derav lydisolasjonskravet. Så 2 stk 1x1m åpninger i en ny vegg som jeg nå skal bygge, der man ganske enkelt kan åpne, og at det blir pent og stille i rommet
Hei
Litt sen spørsmål men nå er det på tide. Er det noen som har tips på en bra måte å stenge/låse fast luka? Helst noe som ikke stikker ut for mye. Har lett litt etter slike beslag man har til visse apparatskap med typ en trekant i midten. Vet noen hvor det finnes stort utvalg av det eller om dere har annet tips.
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.