Bygger skråningsvilla og tenker å ha et biorom i skråningsetasjen. Tenkte først å isolere rommet, men nå skal jeg ha isoleca-blokker og kan da ikke isolere på grunn av fuktårsaker. Eller? Min tanke var at jeg skulle dobbeltregelere slik at bioromsveggen ikke har fysisk kontakt med lecaveggen og så ha isolasjon imellom + doble gipsplater.  :-/
Tips tips..

galleri.php
 
Draven skrev:
Bygger skråningvilla og tenker ha et biorom i skråningsetasjen. Tenkte først isolere rommet men nå skal jeg ha isoleca blokker og kan da ikke isolere av fuktårsaker. Eller ? Min tanke var at jeg skulle dobbelregle så at bioromsveggen ikke har noen fysisk kontakt med lecaveggen og så ha isolasjon imellom + doble gipsplater.  :-/
Tips tips..

[bild]
Bruk 45 mm isolasjon så skal det ikke være noen voldsomme bekymringer. Eller så isolerer du bare 50% av vegghøyden det rekker for å ta hånd om de indre resonansene i veggen.

Ecophone-panelet har du den for å få LEDE system eller?

Ville nok skisse på en lydfelle ved ventilasjonen også, om du tenkte dra på ordentlig mener jeg....
Kommer du til å kjøre flere surroundhøyttalere enn 2 i systemet? bare som et spørsmål sånn?

Personlig ville jeg om jeg kunne bestemme kanskje finne noe diffuserende til bakveggen også. Og kanskje enda seriøsere membranabsorbenter på sideveggene, skikkelig proft...

Fin skisse forresten....Men hva har du for takhøyde?
Interessert som man er :-)
 
45mm isolasjon og luftspalte mener du, hvordan hadde din vegg sett ut? Isoleca-luftspalte-45mm-gips?

En fyr som selger isoleca-blokkene forsto ikke hvorfor jeg ville isolere ytterligere, og mente at fuktrisikoen øker betydelig, så spørsmålet er hvordan man skal gå frem... Hadde vært bra å kunne lytte i og utenfor rommet før det er bygget.. :-/

Taket er 2,4m der jeg tenkte å ha echo-tak (fikk tak i et skikkelig fint excel-ark hvor det bare er å taste inn rommets mål for å få en bra frekvenskurve). Og panelet ved filmlerretet er for dempingen strekker seg 1m på hver side slik at frontene kommer med. Der ventilasjonen går ut har nærmeste nabo over 300m dit ;D. Kommer til å ha 4 surround-høyttalere, fikk tak i et par Plackpearl som passer ypperlig i mitt tilfelle ;D.
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.