32.933 lest ·
136 svar
33k lest
136 svar
Lydisolere for sex
Sett et kamera utenfor foreldrenes soveromsdør og en i barnas soverom. Samt bevegelsesalarm utenfor barnas soverom og utenfor foreldrenes soverom. Koble disse til to videoskjermer som viser hva som skjer samt to grønne/røde lamper (LED) som viser om det er bevegelse der det ikke burde være det.H Harald Blåtumme skrev:
For innbrudds- og brannalarm setter man en sirene og blinkende lampe inni det lydisolerte rommet så man ikke går glipp av eventuelle alarmer.
På den måten får man vite om barna f.eks ikke kan sove og går til foreldrenes soverom.
Medlem
· Sverige
· 5 652 innlegg
Hmm... har du ikke akkurat definert en potensiell løsning på et ikke-eksisterende problem?spikplanka skrev:
Sett et kamera utenfor foreldrenes soveromsdør og en i barnas soverom. Samt bevegelsesalarm utenfor barnas soverom og utenfor foreldrenes soverom. Koble disse til to videoskjermer som viser hva som skjer samt to grønne/røde lamper (LED) som viser om det er bevegelse der det ikke burde være det.
For innbrudds- og brannalarm setter man en sirene og blinkende lampe inni det lydisolerte rommet sånn at man ikke går glipp av evt. alarm.
På denne måten får man vite om barna f.eks ikke kan sove og går til foreldrenes soverom.
H Harald Blåtumme skrev:
1) Hvordan skal..H Harald Blåtumme skrev:
2) Løsning
3) Men Hvordan skal.. er ikke et problem.
Kanskje en knapp ved siden av soveromsdøren med ringeklokke duger?
Medlem
· Sverige
· 5 652 innlegg
Noen spontane tanker. Jeg har ikke testet alt dette.
Hvis det likevel skal flyttes, så er vel det enkleste å gjøre å se på plantegningen før dere kjøper. Finnes det et passende soverom som er tilstrekkelig avskilt? Helst ikke et som ligger over der barna kan forventes å oppholde seg. Kan jo være bra når det har gått et par år, og ungdommene ikke vil bli forstyrret av mor og far også.
De fleste tiltak krever plass, så hvis dere er villige til å bygge om for å få riktig lydnivå, er det nok ikke dårlig å ha litt større rom, inkludert takhøyde. De store isolasjonsprodusentene har eksempler på veggkonstruksjoner og hvor mye de demper - her er en i bunken.
Når dere har funnet et hus, kan det være verdt å begynne med å - når barna ikke er hjemme - teste hvor mye og hvor det høres, og fundere på hvorfor. Det er jo utrolig kjedelig å bruke energi, tid, penger og plass på å for eksempel forbedre en vegg hvis det egentlige problemet er ventilasjonen.
Hvis ventilasjon er et problem og dere er villige til å gjøre om, kan et alternativ være å sette inn for eksempel en mini-ftx direkte i ytterveggen, slik at man kan fjerne den vanlige ventilasjonskanalen innvendig.
Hvordan skal det se ut etterpå? Lydabsorbenter kan jo se litt merkelige ut (spesielt siden det er bra om de ikke er kloss inn mot veggen/taket), men for eksempel tyngre stoffer hengende et stykke fra veggen kan være et alternativ (kalmuk er visstnok populært i denne sammenhengen).
Hvis det likevel skal flyttes, så er vel det enkleste å gjøre å se på plantegningen før dere kjøper. Finnes det et passende soverom som er tilstrekkelig avskilt? Helst ikke et som ligger over der barna kan forventes å oppholde seg. Kan jo være bra når det har gått et par år, og ungdommene ikke vil bli forstyrret av mor og far også.
De fleste tiltak krever plass, så hvis dere er villige til å bygge om for å få riktig lydnivå, er det nok ikke dårlig å ha litt større rom, inkludert takhøyde. De store isolasjonsprodusentene har eksempler på veggkonstruksjoner og hvor mye de demper - her er en i bunken.
Når dere har funnet et hus, kan det være verdt å begynne med å - når barna ikke er hjemme - teste hvor mye og hvor det høres, og fundere på hvorfor. Det er jo utrolig kjedelig å bruke energi, tid, penger og plass på å for eksempel forbedre en vegg hvis det egentlige problemet er ventilasjonen.
Hvis ventilasjon er et problem og dere er villige til å gjøre om, kan et alternativ være å sette inn for eksempel en mini-ftx direkte i ytterveggen, slik at man kan fjerne den vanlige ventilasjonskanalen innvendig.
Hvordan skal det se ut etterpå? Lydabsorbenter kan jo se litt merkelige ut (spesielt siden det er bra om de ikke er kloss inn mot veggen/taket), men for eksempel tyngre stoffer hengende et stykke fra veggen kan være et alternativ (kalmuk er visstnok populært i denne sammenhengen).
Medlem
· Sverige
· 5 652 innlegg
Finnes det en vilje så finnes det en vei.
Man kan vel kle disse i tekstiler?K krfsm skrev:
TS har spesifikt angitt at hun vil være nær barna og ikke har tid til å reise bort.H Harald Blåtumme skrev:
Dvs det er utenfor gyldig løsningsramme.
Går det ikke bare å være åpen mot deres barn? Mine foreldre hadde ingen problemer med at min søster og jeg hørte når vi var små men det var ikke heller noe vi syntes var rart uten hørte til det normale. Når vi ble litt eldre var vi bare glade for at de hadde og har et strålende sexliv. Dette førte til at vi alltid kunne være veldig åpne søsteren min og jeg når vi kom opp i alderen for å begynne å date. Sex er til for å nytes av og jeg tror ikke deres barn har det vondt av at dere har sex bare de vet at det er sex og ikke mishandling 😉. Ellers så er det vel som andre allerede har skrevet, avskilt soverom, tepper på vegger og gulv.L Lexii skrev:Elsker eksemplet med bilen!
Jo, jeg (TS) er "fruen". Jo, visst kan jeg være stille, og det kan også være spennende av og til å være stille, men å alltid være det er mentalt påkrevende, påvirker sexen negativt også fordi mannen dessuten liker å høre mine reaksjoner. 🤷♀️ Jeg vil ikke bli vant med defaultstilling "stille", da kan man ikke engang reagere/lytte genuint lenger etter en stund.
Så synes jeg at litt mer rough sex høres jo også ut (f.eks smekk) og mye vanskeligere å forklare enn stønn.
Akkurat, sengegavlen/sengen som dunker er ikke et problem, men noe som var til man fjernet sengeramme og byttet til myk sengegavl.
Risikoen er at barna snakker med lærere, naboer mm som kanskje har en annen snever syn på sex eller mistolker. I særdeleshet når det er både stønn og smekk involvert. Det kan ta tid å forklare for slike mennesker og det finnes bedre ting å bruke tiden på.4774 skrev:
Socialnämnderna er i særdeleshet fulle med vrient folk.
Medlem
· Sverige
· 5 652 innlegg
Men om ungene skal avskjermes fra foreldrenes aktiviteter finnes det to varianter.
1) lag en "dungeon" i f.eks. kjelleren, avskjermet og lydisolert. Kanskje den som vil påkalle oppmerksomhet ringer på en ringeklokke? Ikke testet eller hatt behov for den der ringeklokkevarianten.
2) kjøre en tur med bilen etc. til uforstyrrede steder. Ikke testet eller hatt behov for dette heller, men kan sikkert funke.
Hva som funker avhenger av ungenes alder, om det trengs tilsyn eller ikke når foreldrene sysler med sitt. Ingen rariteter. Vær litt kreativ så løser det seg.
1) lag en "dungeon" i f.eks. kjelleren, avskjermet og lydisolert. Kanskje den som vil påkalle oppmerksomhet ringer på en ringeklokke? Ikke testet eller hatt behov for den der ringeklokkevarianten.
2) kjøre en tur med bilen etc. til uforstyrrede steder. Ikke testet eller hatt behov for dette heller, men kan sikkert funke.
Hva som funker avhenger av ungenes alder, om det trengs tilsyn eller ikke når foreldrene sysler med sitt. Ingen rariteter. Vær litt kreativ så løser det seg.
Sist redigert:
Ingen problem. Man fyrer av alle rett etter hverandre. Smekk, smekk, smekk og ev. smekk. Likens uken etter. Å bygge om huset for et forbigående problem virker unødvendig.K krfsm skrev:
Hvordan har TS tenkt å føre barna bak lyset denne gangen, når de spør -"Mamma! Hvorfor spikrer dere her. Hvorfor det. Hva skal det bli?"
Det kan bli en pedagogisk utfordring 😱
De er trolig ikke gamle nok til å forstå byggeprosjekter ennå. Desto mer beleilig å gjøre det nå enn senere.Intet skrev:
For øvrig kan man ganske enkelt si at "Pappa og mamma trenger å forbedre soverommet så det blir finere og mamma kan sove uforstyrret" ....
"Sove uforstyrret". Enda en løgn å mate de uskyldsfulle små med. 🥶spikplanka skrev: