Nissens Nissens skrev:
Akkurat, og den enkleste løsningen er jo at kona ikke skriker. Mener du at det finnes flere problemer?
Ut fra deres situasjon er lydisolering den beste løsningen. Hva eventuelt andre problemer skulle bestå i får du rekvirere svar fra fruen.

Kunde: Jeg vil kjøpe en bil.
Bilsalg: Nei du kan gå i stedet.
 
  • Liker
  • Haha
kuwi og 13 andre
  • Laddar…
Tenk også på gulv og tak. Vi har gammelt hus med kun kutterspån i bjelkelagene, og det er veldig lytt mellom etasjene. Det er mye mer lytt gjennom gulvene enn gjennom de solide plankeveggene. Aller verst er det nedover, dvs. man hører prat, kontorstol som rulles osv. veldig godt til etasjen under.

I moderne hus har man tenkt mye mer på sånt.
 
  • Liker
Lexii
  • Laddar…
Nissens
spikplanka spikplanka skrev:
Ut ifra deres situasjon er lydisolering den beste løsningen. Hva eventuelt andre problemer skulle bestå i får du rekvirere svar fra frugan.

Kunde: Jeg vil kjøpe en bil.
Bilsalg: Nei du kan gå i stedet.
Hva er det for situasjon du tenker på? Eneste problemet TS beskriver er at hans fru skriker så barnene hører det.

Det er ingen situasjon, det er en atferd…
 
mrsnhp mrsnhp skrev:
Tenk også på gulv og tak. Vi har gammelt hus med bare kutterspån i bjelkelagene og det er veldig lytt mellom etasjene. Det er mye mer lytt gjennom gulvene enn gjennom de solide plankveggene. Aller verst er det nedover, altså man hører prat, kontorstoler som rulles m.m. veldig godt til etasjen under.

I moderne hus har man tenkt mye mer på sånt.
Min erfaring er motsatt. I eldre hus med bjelkelag fylt med kutterspån (som isolerer mot lyd bedre enn mineralull) hører man betydelig mindre mellom etasjene sammenlignet med nybygde "kataloghus" som i beste fall har litt mineralull i bjelkelagene. Om ikke kjøperen uttrykkelig har bedt om/bestilt en annen løsning, men da stiger sikkert prislappen.
 
  • Liker
SågspånPappspikEternit og 2 andre
  • Laddar…
Nissens
P Pin skrev:
Neste problem er mannens skrik. Så kan det være andre lyder.
Man lurer jo på hva det er for mennesker som ikke har kontroll over seg selv. 😉
 
P
Nissens Nissens skrev:
Det gjør det hele enda enklere. Da er det jo nok at TS slutter å skrike når barna er hjemme.
Hen kanskje ikke klarer det i sin ekstase?
Såvidt jeg forstår øker BDSM, noe som gjør at det blir upassende at barna hører😉
 
  • Haha
  • Liker
Vildparti og 2 andre
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Det er ingen situasjon, det er en oppførsel…
Oppførsler kan være vanskelige å endre og i dette tilfellet til og med være en ren refleks. Kona mener at løsningen er lydisolering og da presenteres en løsning for det. Har ingen hensikt å gjennomføre noen kognitiv atferdsterapi for å løse lydskapingen.

Kunde: Jeg ser etter et stereoanlegg med god dynamikk.
ElektronikkSelger: Stillhet er best for deg.
Kunde: Men jeg liker Beeth..
ElektronikkSelger: Vi vet hva som er best for deg.
 
  • Liker
MichelleW og 3 andre
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Hva er det for situasjon du tenker på? Eneste problemet TS beskriver er at hans kone skriker så høyt at barna hører det.

Det er ingen situasjon, det er en oppførsel...
Jøsses så mange forutinntatte meninger du ser ut til å ha.
Hvor fremgår det at TS har en kone?

Jeg tolker det som at TS vil ha hjelp/tips med lydisolering av soverommet, kanskje fordi TS og dennes partner rett og slett ikke vil være stille på soverommet.
Å da få svaret å være stille er, slik jeg ser det, et særdeles irrelevant og kjedelig forslag.
 
  • Liker
MichelleW og 10 andre
  • Laddar…
Nissens
G Gabbe1 skrev:
Herregud så mange forutinntatte meninger du ser ut til å ha.
Hvor kommer det frem at TS har en kone?
Det fremgår tydelig at det er en mamma og pappa som bor sammen med sine barn. Om de er gift eller ikke føles ganske uviktig. Om TS er mannen eller kvinnen vet jeg ikke, men det føles også irrelevant.
G Gabbe1 skrev:
Jeg tolker det som at TS vil ha hjelp/tips med lydisolering av soverommet, kanskje fordi TS og denne partneren rett og slett ikke vil være stille på soverommet.
Å da få svaret at være stille er, slik jeg ser det, et særdeles irrelevant og kjedelig forslag.
Det er bare et forslag til den enkleste løsningen. Og den gjelder jo ikke alltid, bare når barna er hjemme.
 
P
Nissens Nissens skrev:
Det framgår tydligt att det är en mamma och pappa som bor tillsammans med sina barn. Om de är gifta eller inte känns rätt oviktigt. Om TS är mannen eller kvinnan vet jag inte, men det känns också irrelevant.

Det är bara ett förslag till den enklaste lösningen. Och den gäller ju inte alltid, bara när barnen är hemma.
Jajaja.. Nu har du sagt vad du tycker TS ska göra.
Men det var inte det TS frågade om utan "Hur man isolerar bäst".
Har du något att tillägga där?

Och om TS är hon/han/hen spelar rätt liten roll. Helt fantastiskt att vissa måste hänga upp sig på sådana detaljer. Svara på frågan istället..
 
  • Liker
TCG og 10 andre
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Det er bare et forslag til den enkleste løsningen.
Gittvis så har de ikke tenkt på dette uten velger selvfølgelig en mer komplisert løsning for å.. ja hvorfor ikke. :P

Kunde: Vi ønsker å kjøpe et hus.
Husselger: Dere kan bo under et tre.
Kunde: Men det blir jo kal..
Husselger: Det er mye mer moderne nå!
 
  • Liker
MichelleW og 3 andre
  • Laddar…
Dobbelgips (eller OSB+gips) på veggene, legg isolasjon også i innerveggene. Stødige dører av "klasseromsmodell". Tepper på gulvet, stuff på veggene, gardiner osv som bryter opp lyden.

Om ingenting annet hjelper, invester i en gag.
 
  • Haha
dilemma og 3 andre
  • Laddar…
G Gabbe1 skrev:
Min erfaring er motsatt. I eldre hus med bjelkelag fylt med kutterflis (som isolerer mot lyd bedre enn mineralull) så hørte man betydelig mindre mellom etasjene sammenlignet med nybygde "kataloghus" som i beste fall har litt mineralull i bjelkelagene. Om ikke kjøperen uttrykkelig har bedt om/bestilt en annen løsning, men da stikker sikkert prislappen av.
Tja, si det til vårt hus 🤷‍♀️ Jeg som bor her vet hvor mye det høres, det er ikke bare så jeg gjetter. Det høres ikke i det hele tatt like mye i f.eks. mine foreldres mexiteglvilla. Jeg vet ikke byggeår på den, men man kan jo gjette epoke 😉
 
mrsnhp mrsnhp skrev:
låter ikke i det hele tatt like mye i f.eks. mine foreldres mexitegelvilla.
Kanskje man kan få til noe bedre om man bytter kutterspånene mot noe tyngre?
Eller rett og slett ofrer en del av gulvhøyden på en tynnere isolasjon og hard gulvplate oppå? for å bygge en mekanisk isolasjon mellom etasjene.
 
F
Sett en TV på soverommet og skru opp volumet.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.