Jeg har startet planleggingen av å bygge om vaskerommet, der også bergvarmepumpen står. Den bråker unektelig en del, og jeg vil derfor redusere lyden fra den som lekker ut gjennom døren til resten av huset. Det er altså ikke vibrasjonslyd, men luftbåren sådan som jeg vil redusere.

Hvordan gjør jeg det? Montere lydabsorbenter eller lydisoleringsmatter? På alle vegger og tak, eller bare enkelte? Noen som har noen enkle, håndfaste tips til hvordan jeg skal gå videre?

Fulkemisten
Hva slags dørblad har du? Det er stooor forskjell på en massiv og en billigere i papier-mache...

Fulkemisten Fulkemisten skrev:
Hva slags dørblad har du? Det er stoore forskjeller på en massiv og en billigere i papir-mâché...
Døren skal utbedres, men kommer til å ha en katteluke også i den nye og mistenker at det kommer til å lekke ut en (hel?) del derigjennom uansett. Den nye døren blir massiv.

Det enkleste og mest effektive er at du bygger inn varmepumpen i et lydisolert skap.

Fulkemisten
Jeg har som du pumpen i vaskerommet i et hjørne. Jeg satte opp skyvedører og laget et skap/teknisk rom for pumpen og noen trådkurver. Det hjalp mye.

• Liker
Rabbithole og 1 annen
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.