Hei, skal sette liggende panel på en sommerhytte. Denne står på pilar og er vel ikke helt rett i konstruksjonen da den er fra 60-tallet.

Når jeg da tar vater og går en runde rundt huset og markerer hvor nederste panelbordets overkant havner hvis den ligger i vater rundt huset, så ender jeg med en 4cm forskjell i forhold til underkant hus (grunnmuren). Altså på den første bordet går bordet noen cm under grunnmuren, mens på siste bordet går det mange flere cm under.

Så føler jeg at jeg ikke kan ha det sånn, så spørsmålet er om jeg kan heve panelet litt for hver vegg, og hvor mye kan man i så fall heve panelet for å lure øyet til ikke å se dette hvis man ser to sider samtidig?

Noen som har kunnskap om dette som jeg ikke har?

Blir vel knutbrädor også? Tror man kan flytte noen cm iaf uten at man tenker på det om det er knutbrädor

N Nygge72 skrev:
Hei, skal sette liggende panel på en sommerhytte. Den står på søyler og er nok ikke helt rett i konstruksjonen da den er fra 60-tallet.

Når jeg da tar vater og går en runde rundt huset og markerer hvor den nederste panelbordets overkant havner om den ligger i vater rundt huset så havner jeg med en 4cm differanse, i forhold til underkant hus (svillen). Det vil si på første bordet går bordet noen cm under svillen mens på siste bordet går det mange flere cm under.

Så føler jeg at jeg ikke kan ha det slik, så spørsmålet er da om jeg kan heve panelet litt for hver vegg, og hvor mye kan man i så fall heve panelet for å lure øyet til å ikke se dette om man ser 2 sider samtidig?

Noen som har kunnskap om dette som jeg ikke besitter?
Jeg forstår ikke problemet?

Panelet dekker vel svillen?

Setter du det i vater, så spiller det jo ingen rolle hvor skjevt huset er?

Er bare eventuelt skjeve vinduer som vil vises.

nino nino skrev:
Blir vel knutebord også? Tror man kan flytte noen cm iallfall uten at man tenker på det om det er knutebord
Ja så er min følelse med, selv om jeg bare har tenkt å heve typ 0,5-1,0 cm/vegg

Violina Violina skrev:
Jeg forstår ikke problemet?

Panelet dekker vel svillen?

Setter du den da i vater så spiller det jo ingen rolle hvor skjevt huset er?

Er bare eventuelt skjeve vinduer som vil synes..
Rent krasst er det jo så, men da jeg har reist opp veggen etter eksisterende vegg, så blir det litt lite spikrelekt å feste i (selv om det rekker) til nederste raden

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.