Hei!
Kjøpte et hus for en stund siden, jeg prøver å få kjelleren som en ok plass å være, men gir snart opp. Lukten økte markant da jeg rev en kjellerstue med våt glassull (bilder finnes i en annen tråd)
Har drenert (har ingen fuktskader igjen, alt er uttørket)
Rivd alt organisk
Vasket alle vegger med klorin
Trippel ventilasjon på vaskerom
Dobbel i de andre rommene.
Ozon.
Men lukten kommer likevel tilbake.. noen av rommene brukes som redskapsbod lukter typisk jord.
Det jeg ikke har testet er å male om veggene, kan lukt sitte i gammel maling/betong?
Det er trebjelkelag opp med luktet overalt kjenner ingenting der.
Er ommaling håpløst også?
Hjelp!
Kjøpte et hus for en stund siden, jeg prøver å få kjelleren som en ok plass å være, men gir snart opp. Lukten økte markant da jeg rev en kjellerstue med våt glassull (bilder finnes i en annen tråd)
Har drenert (har ingen fuktskader igjen, alt er uttørket)
Rivd alt organisk
Vasket alle vegger med klorin
Trippel ventilasjon på vaskerom
Dobbel i de andre rommene.
Ozon.
Men lukten kommer likevel tilbake.. noen av rommene brukes som redskapsbod lukter typisk jord.
Det jeg ikke har testet er å male om veggene, kan lukt sitte i gammel maling/betong?
Det er trebjelkelag opp med luktet overalt kjenner ingenting der.
Er ommaling håpløst også?
Hjelp!
Helt sikkert har andre bedre tips og erfaring, men har du testet en skikkelig avfukter? Vi hadde en knapt merkbar kjellerlukt, men etter at en avfukter har stått der noen dager føles det nesten som bedre luft i vår kjeller enn i boligen.
Nei!namnbyte skrev:
Har satt inn en luft-luft varmepumpe som alltid står og går i kjelleren men kanskje kan sammenlignes?
Hvor gammel er kjelleren? Jeg antar at det ikke kan skjule seg noen gammelt avløp eller ventil et sted hvis du har revet ut alt. Hva slags tak er det? Jeg hjalp til med å ta ned et kjellertak en gang i en 20-tallsvilla. Virket som en slags tynne skiferskiver, og innenfor dem var det en form for ullisolering. Ikke tre- eller steinull, men typ saueull eller lignende. I hvert fall så luktet det forferdelig når vi fikk det ned. Merkelig nok luktet det ikke noe spesielt annet enn gammel kjeller før vi begynte å ta ned taket.
Klikk her for å svare