Hei!
Holder på å bytte ut panelen på garasjen min. Bordene er fra tidlig på 70-tallet og råtne i nedre kant men helt ok lenger opp.
Oppdaget i dag når jeg rev at det ikke finnes noen luftspalte mellom bunnbordet og asfaltplaten. Blir jo av naturlige grunner en vertikal luftspalte mellom hvert bunnbord! =)
Trenger jeg å endre konstruksjonen og fikse en form for luftspalte når jeg nå setter opp nye bord, eller kan jeg bare spikre opp den nye panelen akkurat som den gamle var? Det har jo tross alt fungert ganske bra i 40 år.
Kan legge til at asfaltplaten ser kjempefin ut, knapt noen hull eller spor av fuktighet i det hele tatt.
Bak asfaltplaten finnes isolasjon, plast og deretter en gipsplate. Garasjen er uoppvarmet men holder konstant plussgrader selv om vinteren.
Takk for noen innspill! =)
 
Hei

Det skulle nok være en glippe mellom panelet og boarden om det skal bli bra, men jeg kan ta feil, har skjedd før.
 
  • Liker
Claes Sörmland
  • Laddar…
Lag luftespalte, min panel uten spalte fikk noen råtne hull etter 30 år.

Protte
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.