L
Hei!

Holder på og bygger en hytte med hjelp av en materialpakke fra en hustilvirker. Plate på mark.

De har sendt med 900x2500 gips generelt. Ved badet holdt vi ned støpehøyden ca. 25 mm i bad med hensyn til fallsparkling og terskelnivå. Vegg ifølge sikker vann med 15 plyfa. Den ble montert med avstand mot gulv. Taket ble gipset og deretter veggene. I all hast løftet vi opp gipsen mot taket og innså i ettertid at det blir opp mot 50 mm fra uk gips til utsparingen. Sparkler vel som høyest litt over halvparten av det. Hva er den smidigste og også selvfølgelig mest holdbare løsningen? Gips-/sementmørtel? Komplettere med en remse plyfa og gips i bunnen? Det finnes jo ikke så mye å skru i da svillen ligger på betongen over utsparingen. Det beste for tettesjiktets skyld hadde kanskje vært å slippe ned gipsen mot gulvet og komplettere med remse mot taket men, men.

Ytterligere et spørsmål; pleier dere å beskytte svillen, plyfa og gips med plastfolie eller lignende med tanke på fukt fra flytsparklingen?

Hadde vært takknemlig for litt innspill :)

Mvh
 
Lettest er nok å skjære av eksisterende gips litt og deretter legge inn en remse på 10 cm.
 
L
H huggan skrev:
Lettest er nok å skjære av ekst. gips litt og så legge inn en remse på 10 cm.
Ja, det kanskje er det smidigste. Dog blir det jo en generalskjøt rett over gulvvinkelen men skjøter har man jo uansett bak tettesjiktet.

Noen erfaring med å beskytte treverket mot sparkelen?

Mvh
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.