Heisann!
Jeg har behov for å feste en krok i taket på første etasje, og den må sitte stødig, i en bjelke.
Det er gipstak festet på tverrgående planker som igjen er festet til bjelkene. Problemet er at denne avstanden blir for lang for de 2 metall- og tre-detektorene jeg har prøvd for å finne bjelkene.
Hvordan kan jeg gjøre for å finne riktig?
Ber om unnskyldning hvis jeg har lagt dette i feil forumseksjon.
Jeg har behov for å feste en krok i taket på første etasje, og den må sitte stødig, i en bjelke.
Det er gipstak festet på tverrgående planker som igjen er festet til bjelkene. Problemet er at denne avstanden blir for lang for de 2 metall- og tre-detektorene jeg har prøvd for å finne bjelkene.
Hvordan kan jeg gjøre for å finne riktig?
Ber om unnskyldning hvis jeg har lagt dette i feil forumseksjon.
Ikke en anelse om det funker, men, om du vet hvor lekten sitter, så kan du vel gå og banke/trykke litt under den.
Blir det plutselig tokstumt kan det jo tenkes at du er under bjelken lekten er festet i,
1 enmillimeters bor kan brukes iblant for å lete seg frem, det blir så små hull at det ofte går an å dytte igjen hullet med neglen, men mange hull kan det bli, borer du med mer 40 mm mellomrom risikerer du å gå forbi..
Blir det plutselig tokstumt kan det jo tenkes at du er under bjelken lekten er festet i,
1 enmillimeters bor kan brukes iblant for å lete seg frem, det blir så små hull at det ofte går an å dytte igjen hullet med neglen, men mange hull kan det bli, borer du med mer 40 mm mellomrom risikerer du å gå forbi..
Hmm, jeg leter etter regler (egentlig skruene) med neodymmagnet, finnes å kjøpe på nettet. Jeg pleier å finne både gipsskruene og eventuelle skruer bak gipsen med den. Man merker forskjellen på hvor hardt magneten sitter, steinhardt på gipsskruen, betydelig løsere på den bak. Ved å søke med den finner man lett radene med gipsskrue men eventuelt også radene med skruer/spiker under som fester lektene ved bjelkene og dermed vet man jo akkurat hvordan de går. Tror at jeg har tenkt riktig og at det ville fungere.
Klikk her for å svare
Lignende tråder
-
Hur få bort spik genom träreglar in i betong?
Tak & Vind -
Hvordan unngår man at stenderne viser gjennom osb og gips?
Byggematerialer & Konstruksjonsteknologi -
Dra VP- eller flexrör genom takreglar (bild)
El -
Lekter gjennom gulv/innertak - bærende?
Byggematerialer & Konstruksjonsteknologi -
Eldragning genom reglar
El