Man pleier å ville ha noen mm for å kunne dreie inn litt isolering. For øvrig finnes det ingen poeng med mellomrommet.
 
Takk for det!
 
T
S Soy skrev:
Hei!

Tenkte å montere loftstrapp. Har 54 cm mellom hanebjelker og har funnet en trapp, Dolle Clickfix, som har karmyttermål 54 cm bred. Det står at hullet skal være 55 cm. Mitt spørsmål, må/bør jeg ha 5 mm på hver side av en eller annen grunn eller kan jeg montere trappen direkte mot hanebjelkene?

[lenke]

[lenke] ClickFix 56__e3c372b8-b60f-40db-a5c9-b76dd3f78dcb.pdf


/S
Hei! Hvordan løste du det. Er i ferd med å montere den større Clickfix 76 med hulmål 115x70 der karm er 113x68 men innser at brickene som skal sitte mellom karm og hanebjelke ikke følger med. Hvor i all verden finner man trebrickor som er 10 mm? Takk for svar!
 
T Tobbe_G skrev:
Hei! Hvordan løste du det. Er i ferd med å montere den større Clickfix 76 med hullmål 115x70 der karm er 113x68, men innser at klossene som skal sitte mellom karm og bjelke ikke følger med. Hvor i all verden finner man treklosser som er 10 mm? Takk for svar!
Sala på kryssfiner eller lignende på sidene så det blir stabilt.
Det er ingen vits med smale små avstandsstykker når det går an å gjøre det skikkelig stabilt.
Fint at du valgte en bredere trapp enn de 55cm jeg valgte, men det var det som fantes for 30 år siden.....før internett.......
Angrer meg hver gang jeg går der, trangt....

Lykke til med installasjonen :-)

/W
 
T
Workingclasshero Workingclasshero skrev:
Sett på plywood eller lignende på sidene så det blir stabilt.
Det er ingen vits med tynne små avstander når det går an å gjøre det skikkelig stabilt.
Fint at du valgte en bredere trapp enn de 55cm jeg valgte, men det var det som fantes for 30 år siden.....før internettet.......
Angrer meg hver gang jeg går der, trangt....

Lykke til med installasjonen :)

/W
Takk for tipset! Antar at jeg må kjøpe en hel plywood-plate da. Tenkte ellers at høvlet 8 mm burde funke, men solide biter av plywood blir kanskje bedre.

https://www.k-rauta.se/produkt/planhyvlad-moelven-8x43mm-obehandlad-furu-33m/7040431895625

Ja, 70 cm virker bra. Kan forhåpentligvis løfte opp en flytteeske uten å vri den forbi hullet.
 
T Tobbe_G skrev:
Takk for tips! Antar at jeg må kjøpe en hel kryssfiner-plate da. Trodde ellers at glattkant 8 mm burde funke men skikkelige biter av kryssfiner blir kanskje bedre.

[lenke]

Ja, 70 cm virker bra. Kan forhåpentligvis løfte en flytteeske uten å vri den forbi hullet.
Det fungerer fint med glattkant, det er jo bare en distanse ikke bærende. Noen ekstra skruer, man skal jo stå på den liksom, ja når man står på stigen altså :-)
 
  • Liker
Tubie
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.