Som sagt, skikkelig fornøyd. Men det ble noen timer både i stansemaskinen og fresen. Og ikke minst foran tegneprogrammet.

Nå har jeg begynt å tegne en skohylle og hattehylle.

Laget også holdere til tannbørstene. Ingen stor greie, men det ble kjempebra.

• Liker
FiaPåhöjden
  • Laddar…
og er det noen som vil kikke nærmere på sengene så er det helt ok. Og kan jeg svare på noen spørsmål om det finnes noen, så gjør jeg gjerne det

Oscar H G Dyrstad skrev:
takk, noen flere forslag eller erfaringer?
Bare erfaringer (og kanskje et forslag):
Har bodd i køyesenger mange ganger, for det meste med gode opplevelser, blant annet på den tiden man i unge år gjorde "lumpen".

Men det har også endt sånn :(

Minner en gang ved et firmaevent, der vi bodde fire personer i et rom med to køyesenger.
Jeg havnet i en overseng, og måtte på nattens ende gå og gjøre, ja dere vet hva.
Satte meg opp, strakk ned bena og så, bump, gulvet var jo en meter lavere.
Ikke en behagelig oppvåkning kan jeg love :thumbdown:

Så forslaget er: unngå køyesenger!
Vi har slike i fritidshuset, men oversengene brukes ikke, annet enn for kofferter og bokser.

Sengen er laget i 25*25 rør. 2mm gods. Veier veldig lite. Og er tverrstiv. Svinger eller svaier null. Smart bygget, rett og slett:)

Alexander Kraft skrev:
Sengen er laget i 25*25 rør. 2mm gods. Veier veldig lite. Og er tvers igjennom stiv. Svikter eller svajer null. Smart bygget rett og slett:)
Og hvordan påvirker det personsikkerheten?

Fortell hva slags veggmateriale du har, så kan man gi bedre forslag.
Jeg bygde en del loftsenger på 80-tallet, og den beste var fellbar med gassfjærer fra bilopphuggeriet.

I hver charterseilbåt finnes det køyesenger. Ingen problemer i det hele tatt. Men selvfølgelig, det å klatre ut og tisse midt på natten kan være litt slitsomt.

Thomas_Blekinge skrev:
I hver charter-seilbåt finnes det køyesenger. Ingen problem i det hele tatt...
Nei, ingen problem for skipperen, for køyesengene finnes i forskipet, der innleide mannskap og andre mindre verdifulle sover. Ikke i lugarene akterut, der skipper og eier sover.

Alexander Kraft skrev:
Sengen er laget i 25*25 rør. 2mm gods. Veier veldig lite. Og er helt stiv. Svikter eller svaier null. Smart bygget rett og slett:)
Ble fint...blir litt problem å håndtere stålrør for mange tror jeg dog - krever et annet verktøysett og ferdigheter ?

/K

KnockOnWood skrev:
Bare erfaringer (og kanskje et forslag):
Har bodd i køyesenger mange ganger, for det meste med gode opplevelser, blant annet på den tiden man i unge år gjorde "lumpen".

Men det har også endt sånn :(

Minne en gang ved et bedriftsarrangement, hvor vi bodde fire personer i et rom med to køyesenger.
Jeg havnet i en øverseng, og måtte på natterstid gå og gjøre, ja dere vet hva.
Satte meg opp, strakte ned beina og så, bump, gulvet var jo en meter lavere.
Ikke en behagelig oppvåkning kan jeg love :thumbdown:

Så forslaget er: unngå køyesenger!
Vi har slike i fritidshuset, men øversengene brukes ikke, annet enn for kofferter og bokser.
En ren vanesak... bygger man en seng som man ikke kan klive direkte ut av heller (f.eks. stige i fotenden/halvparten av langsiden kun) så minsker risikoen for feil betydelig :)
/K

Det er en vane. Som student bodde jeg i en loftseng i flere år, men da hadde vi takhøyde på 3,80. Sengen var typ 2x2 m.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.