9.136 lest ·
26 svar
9k lest
26 svar
Loftseng!
Som sagt, skikkelig fornøyd. Men det ble noen timer både i stansemaskinen og fresen. Og ikke minst foran tegneprogrammet.
Nå har jeg begynt å tegne en skohylle og hattehylle.
Laget også holdere til tannbørstene. Ingen stor greie, men det ble kjempebra.
Nå har jeg begynt å tegne en skohylle og hattehylle.
Laget også holdere til tannbørstene. Ingen stor greie, men det ble kjempebra.
og er det noen som vil kikke nærmere på sengene så er det helt ok. Og kan jeg svare på noen spørsmål om det finnes noen, så gjør jeg gjerne det
Grundstött
· Halland
· 28 345 innlegg
Bare erfaringer (og kanskje et forslag):Oscar H G Dyrstad skrev:
Har bodd i køyesenger mange ganger, for det meste med gode opplevelser, blant annet på den tiden man i unge år gjorde "lumpen".
Men det har også endt sånn
Minner en gang ved et firmaevent, der vi bodde fire personer i et rom med to køyesenger.
Jeg havnet i en overseng, og måtte på nattens ende gå og gjøre, ja dere vet hva.
Satte meg opp, strakk ned bena og så, bump, gulvet var jo en meter lavere.
Ikke en behagelig oppvåkning kan jeg love
Så forslaget er: unngå køyesenger!
Vi har slike i fritidshuset, men oversengene brukes ikke, annet enn for kofferter og bokser.
Sengen er laget i 25*25 rør. 2mm gods. Veier veldig lite. Og er tverrstiv. Svinger eller svaier null. Smart bygget, rett og slett
Grundstött
· Halland
· 28 345 innlegg
sikkert livsfarlig
Medlem
· Blekinge
· 12 220 innlegg
Fortell hva slags veggmateriale du har, så kan man gi bedre forslag.
Jeg bygde en del loftsenger på 80-tallet, og den beste var fellbar med gassfjærer fra bilopphuggeriet.
Jeg bygde en del loftsenger på 80-tallet, og den beste var fellbar med gassfjærer fra bilopphuggeriet.
Medlem
· Blekinge
· 12 220 innlegg
I hver charterseilbåt finnes det køyesenger. Ingen problemer i det hele tatt. Men selvfølgelig, det å klatre ut og tisse midt på natten kan være litt slitsomt.
Grundstött
· Halland
· 28 345 innlegg
Gjør-det-selv-bygger
· Stockholm
· 8 589 innlegg
Gjør-det-selv-bygger
· Stockholm
· 8 589 innlegg
En ren vanesak... bygger man en seng som man ikke kan klive direkte ut av heller (f.eks. stige i fotenden/halvparten av langsiden kun) så minsker risikoen for feil betydeligKnockOnWood skrev:Bare erfaringer (og kanskje et forslag):
Har bodd i køyesenger mange ganger, for det meste med gode opplevelser, blant annet på den tiden man i unge år gjorde "lumpen".
Men det har også endt sånn![]()
Minne en gang ved et bedriftsarrangement, hvor vi bodde fire personer i et rom med to køyesenger.
Jeg havnet i en øverseng, og måtte på natterstid gå og gjøre, ja dere vet hva.
Satte meg opp, strakte ned beina og så, bump, gulvet var jo en meter lavere.
Ikke en behagelig oppvåkning kan jeg love![]()
Så forslaget er: unngå køyesenger!
Vi har slike i fritidshuset, men øversengene brukes ikke, annet enn for kofferter og bokser.
/K
Medlem
· Blekinge
· 12 220 innlegg
Det er en vane. Som student bodde jeg i en loftseng i flere år, men da hadde vi takhøyde på 3,80. Sengen var typ 2x2 m.
Klikk her for å svare