P
Hei skal bygge en terrasse på forsiden. 5x2 m.
Har søyler hjemme beregnet for 70x70. Kan man bygge på disse eller skal man bruke 90x90?

Fra bæreevneperspektiv er det ingen problemer.

Vil du ha hjelp med rimelige avstander for fundament og dimensjoner på trevirke?

Tenk på at 2 meter er veldig vanskelig å møblere.

Går helt fint, tidligere i år bygde jeg en treterrasse på 70x70 stolper NTR-A direkte på danske steinplater.

K
2,5 meter er betydelig bedre. Men også 2,2 fungerer bra ifølge våre tester :)

2 meter er for trangt :/

Den nye terrassen blir 2,8 for at man lett skal kunne passere rundt de som sitter.

P
Vi har en 40 kvm veranda på baksiden :) skal bare ha et lite kafébord på forsiden. Mest for å koble til entretrappen. Har man poser så kommer man inn i døren :) ok sp 70x70 stolper får det bli. 45x170 bjelker.
Dem målene har jeg for at terrassen skal som sagt være i forbindelse med entrétrappen samt kjellertrappen xD se bilde

• Hvit husvegg med et lite uteområde, møblert med et hvitt cafebord og stoler i metall. Steinbelagt gulv og hage i bakgrunnen.
K
Aha, da er det jo ingen problemer. Lykke til!

P
Takk. Følgende spørsmål er om man trenger å grave ned søyler helt ned? Det er hardpakket grus for steinplatene. Vil ikke feste i fasaden for det er teglfasade bak trefasaden. Engstelig for å grave når grunnmuren for dreneringen. Finnes isodrän rundt huset. Har 500mm søyler :p

K
Hvor høyt må den være over bakken? Jeg har samme fundering. Jeg har tidligere alltid bygget terrasser på betongplater og synes det fungerer bra.

P
Ca 50 cm. Om du ikke har bygget med stolper, vet du at 70x70 kommer til å fungere?

K
Har aldri skrevet at 70x70 kommer til å funke det var huggan og ojji jeg skrev at 2 meter bredt blir bra til kafébord :)

Men det burde ikke være noen problemer med 70x70 selv om det vil se spinkelt ut.

P
Unnskyld! Ser det nå :) skjørtet kommer til å dekke stolpene så lenge dritten ikke knekker når man tar morgenkaffen xD

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.