Hei!
Jeg er ute etter lister/staver til nedre kanalen i rullegardiner og har falt for masonite som blant annet IKEA har i noen av sine. Tykkelsen er drøye 6 mm. Vet noen hvor jeg kan få tak i slike? Formentlig vil det dreie seg om et større antall, og hittil har jeg bare funnet store plater og høye priser for å få disse oppskåret (20 kr per snitt). Ideer, erfaringer samt tips om leverandører, ville vært til stor hjelp. Takk så lenge!

Har du tilgang til noen type av sirkelsag?

Ja, det skulle jeg i og for seg kunne fikse, men synes det burde gå an å bestille listene fra et sagverk eller noe...

De er litt tykkere og kanskje for høye, men det finnes fugelister som er 8*21.
Kan være et alternativ.

Jo, men da koster det deretter. Ellers er det bare å ta en vanlig masonittplate, den er 3mm tykk, og sage den i remser som legges dobbelt.

Mmm, det jeg er tvilende til med slike er at de ikke beholder formen. Tror at det risikerer å bli skjevt hvis treet slår seg... og så er det den der kostnadsaspektet også. Skal undersøke igjen - takk!

Nå vet jeg ikke hva masoniten koster, men listen ligger rundt 7:- /mtr
Ikke direkte dyrt i mine øyne men det avhenger av hvilke volumer du skal ha

Bubblaren skrev:
Nå vet jeg ikke hva masoniten koster, men listen ligger rundt 7:- /mtr
Ikke direkte dyrt i mine øyne men det kommer an på hvilke volumer du skal ha
Nå var min kommentar om "dyrt" et svar på TS funderinger på å bestille lister fra et sagbruk. Bubblarens svar klarte å trenge seg imellom.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.