Vi bor i et gammelt hus der innervegger er grovt pusset og ikke rette noen steder. Forrige eier har hoppet over lister helt. Noen tips om hvordan man kan gjøre det?
Sist redigert:
Om det er taklister du snakker om, er myke lister av cellplast et utmerket valg. De finnes på de fleste byggevarehus i en masse forskjellige profiler. Man limer dem opp med monteringslim (min favoritt er Casco Set Extra). Hvis man maler dem med vanlig takmaling, er det få som kan se at det ikke er tre. Tro meg, jeg har testet det.
Takk, da vet jeg hva vi skal ha i taket. Gulvet da? Enkelte sprekker mellom plankene og veggen er veldig store. Noe som ikke er så gøy om vinteren når musene gjerne titter inn på besøk, 5 mm har jeg lest er det eneste en mus trenger for å komme seg innAndreas E skrev:Om det er taklister du snakker om er myke lister av celleplast et utmerket valg. De finnes på de fleste byggevarehus i en mengde forskjellige profiler. Man limer dem opp med monteringslim (min favoritt er Casco Set Extra). Hvis man maler dem med vanlig takmaling er det få som kan se at det ikke er tre. Tro meg, jeg har testet.
Puffene
Kvartstaffer er ganske myke og brukes ofte der gulv ikke slutter ordentlig mot vegg. Nå pleier det jo ofte å være når f.eks. et nylagt parkettgulv ikke "når fram" til veggen på grunn av kravet på bevegelighet, men kvartstaffen kan jo like gjerne dekke sprekker oppover veggen. Og så litt hvit myk lateksfugemasse på det. Men kanskje ikke for å stoppe musene, men si det materialet som stopper en gnager...
Alternativt bruker du umalte lister og sparkler der det gliper, deretter maler.
Klikk her for å svare