Hei!
Ønsker litt råd!
Endelig har vi fått våre gamle lister byttet av en håndverker. Var så fornøyd da det var gjort, og nå noen dager senere begynner jeg å merke at man faktisk ser limet tydelig på mange av listene, samt at det er glippe mellom list og vegg. Har selvfølgelig hatt kontakt med håndverkeren om dette, som på sin side mener at det er slik det blir med de veggene vi har. Han foreslo å legge en hvit fugemasse over for å dekke sprekken, og han tilbyr seg å gjøre dette.
Mitt spørsmål er da, burde ikke håndverkeren ha gjort denne vurderingen med en gang? Og hvis vi lar ham fikse dette, skal det i så fall være en ekstra kostnad for oss, eller burde det ha inngått i jobben? At han "burde" ha tenkt på dette fra starten? Eller er dette "problemet" noe man må regne med?
Har prøvd å vise med bilder, det siste bildet viser hvordan jeg tenker at listen burde være, rimelig tett mellom list og vegg, mens de andre viser det motsatte.
Mvh en uvitende!
Ønsker litt råd!
Endelig har vi fått våre gamle lister byttet av en håndverker. Var så fornøyd da det var gjort, og nå noen dager senere begynner jeg å merke at man faktisk ser limet tydelig på mange av listene, samt at det er glippe mellom list og vegg. Har selvfølgelig hatt kontakt med håndverkeren om dette, som på sin side mener at det er slik det blir med de veggene vi har. Han foreslo å legge en hvit fugemasse over for å dekke sprekken, og han tilbyr seg å gjøre dette.
Mitt spørsmål er da, burde ikke håndverkeren ha gjort denne vurderingen med en gang? Og hvis vi lar ham fikse dette, skal det i så fall være en ekstra kostnad for oss, eller burde det ha inngått i jobben? At han "burde" ha tenkt på dette fra starten? Eller er dette "problemet" noe man må regne med?
Har prøvd å vise med bilder, det siste bildet viser hvordan jeg tenker at listen burde være, rimelig tett mellom list og vegg, mens de andre viser det motsatte.
Mvh en uvitende!
Det ser faktisk ut som drit, en stor grunn til å ikke montere ferdigmalte lister. Selv ved nyproduksjon blir det sånn, men ikke så ekstremt. Et av hjørnene du viser har han ikke lykkes med. Den lengre listen er for lav. Det meste går an å fuge og deretter male inn så blir det pent.
Åh det var jo leit å høre, man forventer jo at håndverkere skal gjøre jobben som man skal! Mener du at man da maler over fugen, eller over hele listene?J Johan456 skrev:
Var det en lærling som utførte jobben? Ser ut som et mislykket diy prosjekt.H HelgaRee skrev:Hei!
Ønsker litt råd!
Endelig har vi fått våre gamle lister byttet ut av en håndverker. Var så fornøyd når det var gjort, og nå noen dager senere begynner jeg å legge merke til at man faktisk ser limet tydelig på mange av listene, samt at det er gliper mellom list og vegg. Har selvfølgelig hatt kontakt med håndverkeren om dette, som i sin tur mener at det er slik det blir med de veggene som vi har. Han hadde som løsning å legge en hvit fugemasse over for å dekke sprekken, og han tilbyr seg å gjøre dette.
Min undring er da, burde ikke håndverkeren ha gjort denne vurderingen direkte? Og hvis vi lar ham fikse dette, skal det bli i så fall en ekstra kostnad for oss, eller burde det ha inngått i jobben? At han "burde" ha tenkt på dette fra starten? Eller er dette "problemet" noe man må regne med?
Har forsøkt å vise med bilder, siste bilde viser hvordan jeg tenker at listen burde være, ganske tett mellom list og vegg, dog resten viser det motsatte.
Mvh en ukyndig!
Limer bare list hvis det er betongvegg, ellers skyter jeg dem fast.
Når man tapetserer så bretter man ut tapeten og skjærer den på listen da forsvinner glippene, men det så ut til å være litt vel mye på sine steder...
Hva slags avtale hadde dere? Fast eller løpende?
Du kommer nok for øvrig til å måtte betale for fugingen uansett.
Hva slags avtale hadde dere? Fast eller løpende?
Du kommer nok for øvrig til å måtte betale for fugingen uansett.
Timepris, men han har vært veldig imøtekommende og kom tilbake og fuget, ikke overalt dog.. men det ser jo bedre ut nå på noen steder. Ja, det er jo rimelig så klart at vi må betale for den arbeidstiden han har lagt ned, han sa dog at han skulle gjøre dette kostnadsfritt. Men vi får se når fakturaen kommer!nino skrev:
Klikk her for å svare