Heisann.
Har byttet noen vinduer her hjemme og skulle trenge å sette en list mellom et par nye faste Elitfönster. Noen som har løst det på en pen måte? Bred eller smal list?

To faste vinduer med en smal sprekk imellom, uten lister.

P
Etter smak og behag selvfølgelig, selv ville jeg nok satt en praktisk hvit fugelist 8*27 eller 8*33, avhengig av sprekken :)

• Liker
Christian Ek og 1 annen
  • Laddar…
Det går ikke an å dra dem sammen i stedet? Det hadde blitt betydelig penere. Da hadde du bare kunnet legge litt fugemasse mellom for å tette.

De sitter sammen så mye som mulig og samtidig har drev

Utsikt fra vindu mot bjørketrær og en innsjø i bakgrunnen. En stige står ved siden av vinduskarmen.
Et forslag

• Liker
fremax og 1 annen
  • Laddar…
Christian Ek Christian Ek skrev:
Heisann.
Har byttet litt vinduer her hjemme og skulle trenge å sette noen lister mellom et par nye faste Elitfönster. Noen som har løst det på en pen måte? Bred eller smal list?

[bilde]
Vekker liv i tråden, har samme problem. Hvordan løste du det? Limte du listen? Med hva i så fall?
Mitt problem er utendørs, under taket, innglasset veranda mellom vindu og dørkarm.

• Dørkarm med isolasjon synlig mellom dør og vindu på en innglasset terrasse, med fokus på tetting av dørlisten.
S scopett skrev:
Vekker liv i tråden har samme problem Hvordan løste du det? Limte du listen? Med hva isf
Problemet mitt er utendørs, under tak innglasset veranda mellom vindu og dørkarm
Døren og vinduet ser ikke ut til å sitte i samme høyde. Så hva du skal liste av med avhenger litt av hvordan foringen ser ut ellers osv.

Underbart at du er skarpsynt Men verst mye ide på løsning var det jo ikke

S scopett skrev:
Vekker liv i tråden har samme problem Hvordan løste du det? Limte du listen? Med hva i så fall.
Mitt problem er utendørs, under tak innglasset veranda mellom vindu og dørkarm.
Jeg hadde omtrent samme forutsetninger med min ytterdør og sidelys. Der har jeg kun satt på en list med dykkert (pistol). Ikke noe lim i det hele tatt, og det sitter bra nå etter 3 år i hvert fall. Hvitt ytterdør med sidelys festet med list og dykkert, uten lim. Synlig murvegg og terskel.

• Liker
scopett
  • Laddar…
Stilig ble det
Men problemet her er aluminiumrammer på begge sider og bare drev imellom Eller orker spikerpistolen gjennom alu om du hadde det med?
Tre finnes det jo under alurammen

Sitter det ikke distanseklosser mellom dørkarm og vinduskarm som det kan spikres i?
Er en måte som man gjør det på for å kunne feste lister.

S scopett skrev:
Flott ble det
Men problemet her er aluminiumrammer på begge sider og bare drev imellom. Eller orker spikpistolen gjennom alu om du hadde det med?
Tre finnes jo under aluminiumsrammen.
Aha, den delen gikk meg hus forbi.
Nei, mine slanke dykkert går ikke gjennom aluminium med all sannsynlighet. Finnes sikkert kraftigere, men det er utenfor min kunnskap.

Jeg hadde satset på å lime fast listen i ditt tilfelle.
Alternativt noen mindre skruer (hvite vindusblekkskruer?) som man ikke legger merke til etterpå.

• Liker
scopett
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.