Nå er startbeskjeden også kommet, så til bul starter byggingen med både hus og garasje og av da begynner også spørsmålene å komme....
Jeg tenkte selv å bygge garasjen og jeg har spurt takstolprodusenter om de også kan hjelpe meg med limtrebjelkene og pelarene for carporten, men det er ingen som direkte har jublet over det. Det eneste tipset jeg har fått er at man kan bruke en 45*145 som hjørnebord for å få større anlegg mot husveggen eller kanskje til og med slippe å felle inn bjelken i veggen.
Garasjen skal bygges i Västerås, snøsonen 2 og taket kommer til å bli belagt med betongpanner på rupanel. All annen info finnes på tegningene.
Noen som kan hjelpe meg med beregning av limtre og pelare (sokkel utføres av entreprenør så om det er noen trykkberegning han trenger for å dimensjonere sokkelen riktig er jeg takknemlig for det også)
Forslag: Ring Takstolsfabriken i Nässjö. De har ingen som helst problemer med å beregne dine limtreløsninger. Jeg har selv fått hjelp med vår låve der jeg brukte to 9 m lange limtredrager i mønet.
Forslag: Ring Takstolsfabriken i Nässjö. De har ingen problemer med å beregne dine limtreløsninger. Jeg har selv fått hjelp med vår låve der jeg brukte to 9 m lange limtredrager i mønet.
Takk for tipset! Skal ringe dem i morgen. Kanskje de også vil levere takstoler 😋