Nå er startbeskjeden også kommet, så til bul starter byggingen med både hus og garasje og av da begynner også spørsmålene å komme....
Jeg tenkte selv å bygge garasjen og jeg har spurt takstolprodusenter om de også kan hjelpe meg med limtrebjelkene og pelarene for carporten, men det er ingen som direkte har jublet over det. Det eneste tipset jeg har fått er at man kan bruke en 45*145 som hjørnebord for å få større anlegg mot husveggen eller kanskje til og med slippe å felle inn bjelken i veggen.
Garasjen skal bygges i Västerås, snøsonen 2 og taket kommer til å bli belagt med betongpanner på rupanel. All annen info finnes på tegningene.
Noen som kan hjelpe meg med beregning av limtre og pelare (sokkel utføres av entreprenør så om det er noen trykkberegning han trenger for å dimensjonere sokkelen riktig er jeg takknemlig for det også)

Plantegning av en garasje og et lagerrom. Lagerrommet er 15,6 m², mens garasjen er 45,5 m². Total lengde 14400 mm, total bredde 7200 mm.

Tegning av garasje og carport med vestvendt fasade, to vinduer, dør og to stolper. Taket har en enkel skråning. Skrevet tekst: "Fasad mot väst".

Jo, hvis det har noen betydning så vil takstoler sitte på cc1200 og bestilles ferdige

Hva er målene?

corre skrev:
Hva er målene?
På hva? Kan du ikke se bildene?
Carporten er 4800 dyp og 7200 bred.

Ah, nei, ingen bilder vises.

Forslag: Ring Takstolsfabriken i Nässjö. De har ingen som helst problemer med å beregne dine limtreløsninger. Jeg har selv fått hjelp med vår låve der jeg brukte to 9 m lange limtredrager i mønet.

Bödde skrev:
Forslag: Ring Takstolsfabriken i Nässjö. De har ingen problemer med å beregne dine limtreløsninger. Jeg har selv fått hjelp med vår låve der jeg brukte to 9 m lange limtredrager i mønet.
Takk for tipset! Skal ringe dem i morgen. Kanskje de også vil levere takstoler 😋

corre skrev:
Ah, nei, ingen bilder vises.
La til bildet igjen. Håper det funker nå for jeg ser det.

Andreas_Evelina skrev:
Takk for tipset! Skal slå dem en signal i morgen. Kanskje er såpass at de kanskje vil levere takstoler også 😋
Det vil de sikkert gjøre!!!

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.