9.590 lest ·
30 svar
10k lest
30 svar
Limt papirrems med tapetklister, hva kan skje?
Les 6.3.1 fra Ybg og ditt innlegg der du skriver at man ikke bør legge pappremsen i sparkel da ser du. Jeg kan ikke lære ut noe til noen som ikke engang forstår seg selv.MathiasS skrev:
I 6.3.2 står det:J J Vos skrev:
Forsenkede langkanter med fugesprang som overstiger toleransen kan behandles på samme måte som en skåret kant. Fremgangsmåten ovenfor kan også utføres på forsenkede kanter når du i stedet ønsker å lime remsen.
Jeg skal forklare for deg en gang så kan vi slippe det deretter.J J Vos skrev:
Du skrev at remsen bør sparkles inn. Jeg sier at innsparkling ikke har forrang foran lim, det går like bra å lime (det er hva jeg mente med å si at den ikke bør sparkles inn, jeg forstår at det kan misforstås som at det er feil å sparkle). Dessuten er det slik at de vanskeligste skjøtene limer man, i nåværende utgave av YBG er det rette skjøter, i tidligere utgaver ble det også anvist at skjøter rundt vinduer osv skulle limes men det tror jeg er borte nå.
Så, vil du bruke ordet "bør" så får du si at remsen BØR sparkles ELLER limes og at rette kanter SKAL limes.
Du trenger ikke å forklare noe for megMathiasS skrev:
Det finnes håp for deg dersom du vil bli politiker.
Det eneste DU beviser er at du ikke er lesekyndig.J J Vos skrev:
Det eneste alternativet er at du ikke kan medgi at du tar feil og heller lyver for din egen forfengelighets skyld.
Om tak og gulv-vinkel står det fortsatt så.MathiasS skrev:
Men andre hjørner ser det ut til at de nå helt og holdent angir at vinkelskinne skal brukes.
Sist redigert:
Jeg forstår det. Jeg har aldri påstått at det er feil å lime. Jeg spurte bare etter en kilde på at det er godkjent å lime. Den fikk jeg. Utover det blir jeg kalt for løgner og fåfengt. Det er en veldig dårlig måte å diskutere saker på, og jeg er veldig overrasket over at MikaelL bruker denne ukonstruktive metoden. Jeg hadde respekt for ham tidligere, men...P Mattiaz skrev: