I vår tilbygg vil vi få plass til en dyp vindusbenk, ca 24 cm..
Jeg tenkte å kjøpe noen vindusbenker av kalkstein fra et 60-tallshus hvor de satt, som har dypet 15 cm.
Tanken var å montere den indre og deretter tilpasse dypet på den ytre og lime mot underlaget og mot den andre platen slik at skjøten blir tett.
Platene har en liten fasning og at det blir en skjøt gjør ingenting. Fargeforskjellen gjør heller ingenting. Marmor hadde vært enda finere men vanskeligere med tilpasning av mønster.
Tror dere det kan fungere med en bra plate for kutting i stein og deretter sliping?
Må øve på de delene som skal bort! Tenkte jeg kjører langs en anhold.
Øve er bra 😊
Jeg hadde dog satt den kapte platen innerst, og “gjemt” den sagde langsiden mot vinduet med mykfug, slik at alle synlige langsider, også de som limes mot hverandre, er pene.
Har kuttet litt i gamle marmorvindusbenker og synes det er veldig vanskelig å få til skikkelig gode snitt, selv med en liten våtkapp/bordsag. Tror(?) det også blir penere med den brede mot rommet, og kanskje litt stødigere om den skal ha litt overheng. Lykke til!
I vår tilbygging vil vi få plass til en dyp vinduskarm, ca 24 cm..
Jeg tenkte å kjøpe noen vinduskarmer av kalkstein fra et 60-tallshus der de satt som har en dybde på 15 cm.
Tanken var å montere den indre og så tilpasse dybden på den ytre og lime mot underlaget og mot den andre platen så skjøten blir tett.
[bilde]
Platene har en liten fasning og at det blir en skjøt gjør ingenting. Fargeforskjellen gjør heller ingenting. Marmor hadde vært enda penere, men vanskeligere med tilpasning av mønsteret.
[bilde]
Tror dere det kan fungere med en bra plate for å kappe i stein og deretter slipe?
Med en håndholdt blir det vanskelig å lykkes, ville anbefale å leie en vannsag så har du bedre sjanse til å lykkes..
Problemet vil være lengden for å kunne bruke vannkap.
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.