Har et problem med taket på kjøkkenet. Limfargelaget nærmest betongen løsner, noe som resulterer i sprekker i den nye malingen.

Som jeg ser det har jeg to alternativer:

1. Skrape ned alt til betongen, vaske, helsparkle, slipe, male.

2. Sette opp en form for gips i taket. Skulle helst slippe lekter. Er det mulig å lime opp rehabiliteringsgips i taket? Betongtak.

Tar imot all input med takk.

J Jimp skrev:
Har et problem med taket kjøkkenet. Limfargelaget nærmest betongen slipper, noe som resulterer i sprekker i den nye malingen.

Som jeg ser det har jeg to alternativer:

1. Skrape ned alt til betongen, vaske, helsparkle, slipe, male.

2. Sette opp en form for gips i taket. Skulle helst slippe lekter. Er det mulig å lime opp renoveringsgips i taket? Betongtak.

Tar imot alle innspill med takk.
Jeg hadde lignende problemer i en leilighet for lenge siden. Jeg skrapet bort det som var løst. Så laget jeg en blanding av noe som jeg påførte med en pensel for å etterligne strukturen som var der. Husker dessverre ikke hva jeg blandet. Kan ha vært tapetlim og sparkel(?). Uansett ble det bra etter maling.

N nybyggarn3 skrev:
Jeg hadde lignende problemer i en leilighet for lenge siden. Jeg skrapet bort det som var løst. Så gjorde jeg en blanding av noe som jeg påførte med en pensel for å etterligne strukturen som var der. Kommer dessverre ikke på hva jeg blandet. Kan ha vært vegglim og sparkel(?). Uansett ble det bra etter maling.
Ok! Har du unngått sprekker i den nye malingen?

J Jimp skrev:
Okei! Har du unngått sprekker i den nye malingen?
De årene jeg bodde der, holdt det.

Fordi roten til problemet er at eksisterende maling flasser av, virker det som en dårlig idé å lime opp gipsplater. Jeg tror det er skrape, sparkle og male som gjelder. Å skru opp gipsplater i betongtaket virker besværlig.

A Avemo skrev:
Ettersom roten til problemet er at eksisterende maling slipper virker det som en dårlig idé å lime opp gipsplater. Jeg tror at det er skraping, sparkling og maling som gjelder. Å skru opp gipsplater i betongtaket virker besværlig.
Helt sant. Det går nok ikke å komme rundt problemet. Blir til å lekte nytt. Skrape ned blir en hestejobb. Ligger jo 3-4 lag på limfargen allerede.

N nybyggarn3 skrev:
De årene jeg bodde der holdt det.
Schysst! Takk for tipset forresten.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.