1.336 lest ·
6 svar
1k lest
6 svar
Limfargeproblemer igjen, utbedre med gips?
Har et problem med taket på kjøkkenet. Limfargelaget nærmest betongen løsner, noe som resulterer i sprekker i den nye malingen.
Som jeg ser det har jeg to alternativer:
1. Skrape ned alt til betongen, vaske, helsparkle, slipe, male.
2. Sette opp en form for gips i taket. Skulle helst slippe lekter. Er det mulig å lime opp rehabiliteringsgips i taket? Betongtak.
Tar imot all input med takk.
2. Sette opp en form for gips i taket. Skulle helst slippe lekter. Er det mulig å lime opp rehabiliteringsgips i taket? Betongtak.
Tar imot all input med takk.
Jeg hadde lignende problemer i en leilighet for lenge siden. Jeg skrapet bort det som var løst. Så laget jeg en blanding av noe som jeg påførte med en pensel for å etterligne strukturen som var der. Husker dessverre ikke hva jeg blandet. Kan ha vært tapetlim og sparkel(?). Uansett ble det bra etter maling.J Jimp skrev:Har et problem med taket kjøkkenet. Limfargelaget nærmest betongen slipper, noe som resulterer i sprekker i den nye malingen.
2. Sette opp en form for gips i taket. Skulle helst slippe lekter. Er det mulig å lime opp renoveringsgips i taket? Betongtak.
Tar imot alle innspill med takk.
Ok! Har du unngått sprekker i den nye malingen?N nybyggarn3 skrev:Jeg hadde lignende problemer i en leilighet for lenge siden. Jeg skrapet bort det som var løst. Så gjorde jeg en blanding av noe som jeg påførte med en pensel for å etterligne strukturen som var der. Kommer dessverre ikke på hva jeg blandet. Kan ha vært vegglim og sparkel(?). Uansett ble det bra etter maling.
Fordi roten til problemet er at eksisterende maling flasser av, virker det som en dårlig idé å lime opp gipsplater. Jeg tror det er skrape, sparkle og male som gjelder. Å skru opp gipsplater i betongtaket virker besværlig.
Helt sant. Det går nok ikke å komme rundt problemet. Blir til å lekte nytt. Skrape ned blir en hestejobb. Ligger jo 3-4 lag på limfargen allerede.A Avemo skrev:
Klikk her for å svare