Hei alle,
Lurer på om det tilfeldigvis finnes noen tips ang. kunsten å bryte mot gravitasjonskraften? Jeg skal snart sette panel i taket (mdf-bord) men vil ikke bryte diffspærren (noe som skjer hvis jeg skrur, en annen historie), så jeg trenger å lime dem opp.
Den eneste måten jeg vet om er å støtte opp med X antall pinner direkte mot panelbordene, men det blir en uendelig masse pinner og krøll. Vet at jeg kan senke med lekter og skru i dem, men jeg vil ha maksimal høyde.
Er det noen genial teknikk som gjør livet enklere når ting ikke vil falle oppover?
Takk på forhånd!
Lurer på om det tilfeldigvis finnes noen tips ang. kunsten å bryte mot gravitasjonskraften? Jeg skal snart sette panel i taket (mdf-bord) men vil ikke bryte diffspærren (noe som skjer hvis jeg skrur, en annen historie), så jeg trenger å lime dem opp.
Den eneste måten jeg vet om er å støtte opp med X antall pinner direkte mot panelbordene, men det blir en uendelig masse pinner og krøll. Vet at jeg kan senke med lekter og skru i dem, men jeg vil ha maksimal høyde.
Er det noen genial teknikk som gjør livet enklere når ting ikke vil falle oppover?
Takk på forhånd!
I PIR isolasjonsplater, 100mm. Der overflatelaget (aluminium) på platen utgjør en dampsperre. Passende lim har jeg.FredrikR skrev:
https://www.finnfoam.se/produkter/ff-pir
Om du synes det er greit å skru i veggene, kan du sette opp lekter nær taket og la tverrgående løse lekter hvile på disse. Satte opp gipsplater i taket på boden slik:K Kojfabriken skrev:Hei alle,
Lurer på om det tilfeldigvis finnes noen tips angående kunsten å bryte mot gravitasjonskraften? Jeg skal snart sette panel i taket (mdf-planker) men vil ikke bryte diffspærren (noe som skjer hvis jeg skrur, en annen historie), så jeg trenger å lime dem opp.
Eneste måten jeg vet er å støtte opp med X antall pinner direkte mot panelplankene, men det blir en uendelig mengde pinner og krangel. Vet at jeg kan senke med lekter og skru i dem, men jeg vil ha maksimal høyde.
Finnes det noen genial teknikk som gjør livet enklere når ting ikke vil falle oppover?
Takk på forhånd!

Du må selvfølgelig i sin tur støtte opp panelplankene med en masse mindre småpinner...
Takk for tipset!
Mistenker at det er den enkleste metoden.
Mistenker at det er den enkleste metoden.
Klikk her for å svare