Hei alle,

Lurer på om det tilfeldigvis finnes noen tips ang. kunsten å bryte mot gravitasjonskraften? Jeg skal snart sette panel i taket (mdf-bord) men vil ikke bryte diffspærren (noe som skjer hvis jeg skrur, en annen historie), så jeg trenger å lime dem opp.

Den eneste måten jeg vet om er å støtte opp med X antall pinner direkte mot panelbordene, men det blir en uendelig masse pinner og krøll. Vet at jeg kan senke med lekter og skru i dem, men jeg vil ha maksimal høyde.

Er det noen genial teknikk som gjør livet enklere når ting ikke vil falle oppover?

Takk på forhånd!
 
Hva skal du feste panelet i?
 
K Kojfabriken skrev:
Hei alle,

Lurer på om det tilfeldigvis finnes noen tips angående kunsten å bryte mot gravitasjonskraften? Jeg skal snart sette panel i taket (mdf-planker) men vil ikke bryte diffspærren (noe som skjer hvis jeg skrur, en annen historie), så jeg trenger å lime dem opp.

Eneste måten jeg vet er å støtte opp med X antall pinner direkte mot panelplankene, men det blir en uendelig mengde pinner og krangel. Vet at jeg kan senke med lekter og skru i dem, men jeg vil ha maksimal høyde.

Finnes det noen genial teknikk som gjør livet enklere når ting ikke vil falle oppover?

Takk på forhånd!
Om du synes det er greit å skru i veggene, kan du sette opp lekter nær taket og la tverrgående løse lekter hvile på disse. Satte opp gipsplater i taket på boden slik:
Friggebod med treplaterammer i taket, gipsplater i ferd med å monteres, OSB-veggkledning, vindu og ventilasjon synlig.
Du må selvfølgelig i sin tur støtte opp panelplankene med en masse mindre småpinner...
 
  • Liker
Honsk og 1 annen
  • Laddar…
Takk for tipset!

Mistenker at det er den enkleste metoden.
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.