I leiligheten min har noen terskler og sokler blitt limt fast med en slags silikon eller latex. Det er transparent (men gulnet), elastisk, gummiaktig, og lett å dra eller pille løs.
Er det noe man pleier å gjøre noen ganger - feste med silikon/latex i stedet for monteringslim? I så fall, hvilket produkt pleier man å bruke nøyaktig?
Grunnen til at jeg spør er at det er fristende å gjøre det samme på noen steder hvor jeg skal montere terskler mm, nettopp fordi det er så lett å ta løs uten å ødelegge overflatene.
Er det noe man pleier å gjøre noen ganger - feste med silikon/latex i stedet for monteringslim? I så fall, hvilket produkt pleier man å bruke nøyaktig?
Grunnen til at jeg spør er at det er fristende å gjøre det samme på noen steder hvor jeg skal montere terskler mm, nettopp fordi det er så lett å ta løs uten å ødelegge overflatene.
Hvordan kan du garantere det? Kanskje litt uortodoks, men kan man lime toalettskåler med silikon så hvorfor ikke terskler? "transparent (men gulnet), elastisk, gummiaktig" høres akkurat ut som silikon i mine ører, men det kan naturligvis også være en annen type fugemasse/lim. Umulig å vite, sier jeg.MrJay skrev:
Enkelt, jeg har tidligere brukt silikon til å lime gulvlister. Den blir hardere med tiden, er vanskelig å få bort og ødelegger underlaget så den inneholder eddiksyre (ikke alle).Alfredo skrev:
Er TEC7 fargeekte?MrJay skrev:
Hvit TEC7 kan gulne noe hvis den ikke får UV-lys under herding. De andre fargene er fargestabile
Relekta | Relekta (tec7.se)
Klikk her for å svare