Om man ikke vil spikre, men bare lime list og fôr, kan man gjøre dette på en slik måte at man kan ta av listene uten å ødelegge vegg og list?

Optimalt er om jeg kan lime listene, slik at de sitter pent uten gliper, og også kan tas av uten at man knekker av listene eller at det løsner puss fra veggen. Og hvor det tørkede limet enkelt kan skrapes bort.

Kan det være passende å sette klumper, store som en 10-krone, hver 50 cm? Bør man sette latex-streng mot veggen for å få helt visuelt tett mot vegg? Hvilken type lim for at det ikke skal sitte alt for sterkt så det ødelegger list/vegg ved demontering? (For eksempel når man skal legge nytt gulv eller slipe gulv, eller bredsparkle vegg)

Det kan være slik at min dykkert-pistol kan penetrere både list og "porøs"-pusset gammel vegg, og spikeren er lang nok, og da finnes mulighet for lettere demontering, men jeg vil unngå spikerhodene og merker, selv om de er små.

Dracula Dracula skrev:
Om man ikke vil spikre, men bare lime list og fôr, kan man gjøre dette på en slik måte at man kan ta av listene uten å ødelegge vegg og list?

Optimalt er om jeg kan lime listene, slik at de sitter pent uten gliper, og også kan tas av uten at man knekker listene eller at det løsner puss fra veggen. Og der tørket lim enkelt kan skrapes bort.

Kan det være hensiktsmessig å sette klumper, stor som en 10-krone, hver 50cm? Bruker man å sette latex-streng mot veggen for å få helt visuelt tett mot vegg? Hvilken type lim for at det ikke skal sitte for sterkt så det ødelegger list/vegg ved demontering? (For eksempel når man skal legge nytt gulv eller slipe gulv, eller bredsparkle vegg)

Det kan være så at min dykkert-pistol kan penetrere både list og "porøs"-pusset gammel vegg, og spikeren er lang nok, og da finnes mulighet for lettere demontering, men jeg vil unngå spikerhodene og merker, selv om de er små.
Om du har malt listene selv så går det utmerket å sparkle over ev. merker fra dykkert-pistolen og deretter male et strøk til med listene på plass. Man må sørge for at alle dykkert/spiker er slått inn et stykke. Jeg har gjort dette, og det blir helt usynlig. Med ferdigmalte, umalte eller malte med ikke-dekkende maling fungerer det naturligvis ikke.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.