Tenkte å montere gulvgips oppå et undergulv av plank (32 mm) for å få det helt slett før overgulvleggingen. Undergulvet er gjenbrukt, skrudd med 5x70 mm skruer og 60 år gammelt, så det er ikke helt jevnt mellom skjøtene. Kanskje trenger å slipes.
Tenkte å skru, men har lest at det også skal limes. Er det nødvendig med lim? Vil helst slippe kjemikalier og søl...
Bruker skruautomat, så ingen problem å trekke mange skruer.
Tenkte å skru, men har lest at det også skal limes. Er det nødvendig med lim? Vil helst slippe kjemikalier og søl...
Bruker skruautomat, så ingen problem å trekke mange skruer.
Medlem
· Blekinge
· 10 117 innlegg
Vi er mange som misliker lim i bygningskonstruksjoner som en ryggmargsrefleks, men i visse situasjoner er det nødvendig. Skal du ha keramisk materiale oppå gulvgipsen tror jeg at lim er et must.
Bygningsveteran
· 2 742 innlegg
Jeg har brukt fix på et tregulv når jeg skulle legge gips.
Etter 12 år er gulvet helt stille og ingen sprekker noe sted.
Saga gulvgipsen slik at skjøtene ble midt på bordet.
Etter 12 år er gulvet helt stille og ingen sprekker noe sted.
Saga gulvgipsen slik at skjøtene ble midt på bordet.
Medlem
· Blekinge
· 10 117 innlegg
Klikk her for å svare
