Rampamuffen
Tenkte å montere gulvgips oppå et undergulv av plank (32 mm) for å få det helt slett før overgulvleggingen. Undergulvet er gjenbrukt, skrudd med 5x70 mm skruer og 60 år gammelt, så det er ikke helt jevnt mellom skjøtene. Kanskje trenger å slipes.

Tenkte å skru, men har lest at det også skal limes. Er det nødvendig med lim? Vil helst slippe kjemikalier og søl...

Bruker skruautomat, så ingen problem å trekke mange skruer.
 
Vi er mange som misliker lim i bygningskonstruksjoner som en ryggmargsrefleks, men i visse situasjoner er det nødvendig. Skal du ha keramisk materiale oppå gulvgipsen tror jeg at lim er et must.
 
Rampamuffen
Hva gjør limet som skruen ikke gjør skrudd med 15x15 cm? Blir mange skruer...
 
Jeg har brukt fix på et tregulv når jeg skulle legge gips.
Etter 12 år er gulvet helt stille og ingen sprekker noe sted.
Saga gulvgipsen slik at skjøtene ble midt på bordet.
 
Rampamuffen Rampamuffen skrev:
Hva gjør limet som skruer ikke gjør
Bra spørsmål. Selv har jeg lært det the hard way. Det oppstår små bevegelser i vertikal retning som gjør at fugene ikke holder. I mange konstruksjonssammenhenger er det skruelim som gjelder for å få full samvirke mellom materialene.
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.