Hei!

I helgen har jeg limt gulvgips mot sporede sponplater med Ardex S48 og 6mm kam.

Men dessverre ser det ut som limet ikke har festet seg i skjøten mellom to plater, så nå ligger plata og "glipper" i den lange skjøten på begge sider som dere ser på bildet.

Jeg vet ikke om jeg var gnien med limet, men tror ikke det. Eller om det var fordi jeg ikke la vekt på platene at det ble slik.

Men hva gjør jeg nå? En tanke var å måle hvor gulvvarmeslangen ligger og deretter bore litt hull etter skjøten og trykke ned en slags monteringslim/festlim og prøve å få skjøten til å slutte å svikte?

Forslag? Vil ikke måtte rive opp hele gulvet og gjøre alt på nytt.

• Gulv med gipsplater limt på sporplate, sett ovenfra. Synlig skjøt mellom plater rundt vinduet der limet ikke har festet ordentlig.
Primede du med 7+8 eller 8+9 først?
Skruet platene?
Hvor stort område er det?
Kan du skjære bort en bit og lime i en ny?

Du skal jo på med sparkel også antar jeg?

Nei, primet bare med Kiiltos startprimer. Platene er skrudd med rutemønster. Gulvet føles helt stivt ellers bortsett fra mot disse 2 skjøtene i midten. Kan kanskje være slik at skjøten ligger og hviler akkurat mellom skrueraden og derfor blitt i "luften"?

Jeg tror ikke gulvleggeren skal sparkle på gipsplaten, det var han som ba meg lime dit plater slik, og så skal han sparkle fall rundt gulvsluk. Skal være våtromsbelegg og et badekar.

Sist redigert:
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.