Hei,
Skal sette opp en liten innervegg og vil feste en stålskinne i taket. Jeg har boret hull, men det er mye armering og jeg kommer bare inn 3 cm. Jeg tenkte å lime inn gjengestang i hullene og deretter feste takskinnen med muttere og lurer på hvilket lim jeg skal bruke. Montagelim?
Mats

Bruk spix. De er kun 5x22mm ESSVE Spix ZN metallspikerplugger 5x22mm, 100-pakning i plastboks med grønt lokk, med produktinformasjonsetikett på forsiden.

• Liker
tergo
  • Laddar…
Matti_75 Matti_75 skrev:
Bruk spix. De er kun 5x22mm[bilde]
For en greie! Takk for tipset. Må bore nye mindre hull... har boret 8mm.

M matknu skrev:
Hei,
Skal sette opp en liten innervegg og vil feste en stålskinne i taket. Jeg har boret hull, men det er mye armering og jeg kommer bare inn 3cm. Jeg tenkte lime inn gjengestang i hullene og deretter feste takskinnen med muttere og lurer på hvilket lim jeg skal ha. Montasjelim?
Mats
Nå er det kanskje et spesielt mål der skinnen skal sitte, men ellers flytt hullet diagonalt ca 3 cm så pleier man komme forbi jernene. Jernene ligger i retning på lengden og tvers i taket og er sikkert underkantsarmering, blir da ca 3 -5 cm opp i betongen. Så diagonalflytt skal det være.

• Liker
matknu
  • Laddar…
Borr gjennom armeringen og bruk ankermasse? Ofre et bra metallbor med mindre diameter hvis du ikke kommer gjennom med betongboret.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.