Har et soverom i kjelleren med lettbetong som er ganske jevn bortsett fra noen "kulehull" og annet smått. Min tanke er å lime 6mm gips på veggen og tapetsere for å bli kvitt "kjellerlooken" men lurer på om det finnes alternativer til Ardex S48 som virker å koste skjorta?

Jeg har litt over 32 kvm veggflate så jeg håper at det finnes noen andre kostnadseffektive løsninger. Som jeg har forstått det så går det to stykk 25kg Ardex S48 til mine 32 kvm og det vil vel ende på 3 laken bare for limet eller?

Jepp, man kan bruke et pussmørtel, søk på mitt navn og gips og lime så vil du finne riktig på forumet - husker ikke detaljene lenger men platene sitter fortsatt fast på veggen....:)

Tenkte å sjekke litt med dere som har peiling
Hvilke alternativer har jeg?

Jeg vedlegger et bilde av rommet. Det er malte vegger (plastmaling) men bortsett fra en gammel oversvømmelse i et overvannsrør ser det ikke ut til å være noen fuktproblemer. Vi har bodd i huset i 6 år og hele området er kjent for å være godt drenert (mye sand).

Jeg tror mine alternativer står mellom;

• helSparkling av veggene
  • skru aluminiumprofiler, isolere og skru gips
  • lime gips
Det virker spontant som om en helSparkling er det billigste men da vi vil tapetsere så kanskje ikke helSparkling er å foretrekke eller?

Man kan kanskje kombinere f.eks. å skru aluminiumprofiler og isolere den lange veggen (som er en yttervegg) og lime resten?

Kan noen gi meg noen konkrete tips?

• Et rom med hvitmalte vegger, tregulv og trepanel i taket. To lamper henger fra taket; en rektangulær og en rund.
Sist redigert:
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.