Hei, jeg mistenker at jeg har gjort en feilberegning. Skulle lage en egen styreskinne for min gamle sirkelsag og fulgte instruksjoner som en hjelpsom person på dette forumet hadde lenket til.
Man skulle lime to plater, typ masonitt, for å få til en første rett kant for sagen å løpe etter.
Jeg hadde en plate gammel "formply" som ble til overs etter støpearbeid, og den virket perfekt.
Men, etter to døgn hadde trelimet ikke tørket mellom platene, og jeg mistenker at overflatebelegget (fenolharpiksbelagt) forstyrrer tørkeprosessen?
Noen som har testet å lime dette materialet?
Skal jeg rett og slett vente lengre, eller er det kjørt? Limet tørker like bra som i flasken - altså ikke i det hele tatt? 🤓
Man skulle lime to plater, typ masonitt, for å få til en første rett kant for sagen å løpe etter.
Jeg hadde en plate gammel "formply" som ble til overs etter støpearbeid, og den virket perfekt.
Men, etter to døgn hadde trelimet ikke tørket mellom platene, og jeg mistenker at overflatebelegget (fenolharpiksbelagt) forstyrrer tørkeprosessen?
Noen som har testet å lime dette materialet?
Skal jeg rett og slett vente lengre, eller er det kjørt? Limet tørker like bra som i flasken - altså ikke i det hele tatt? 🤓
B Boolean skrev:Hei, jeg mistenker at jeg har gjort en feiltenkning. Skulle lage en egen rettesnor for min gamle sirkelsag og fulgte instruksjoner som en hjelpsom person på dette forumet linket til.
Man skulle lime to plater av type masonitt for å få til en første rett kant for saga å løpe etter.
Jeg hadde en plate gammel "formply" som ble til overs etter støpearbeid og den virket midt i blinken.
Men, etter to døgn hadde trelimet ikke tørket mellom platene og jeg mistenker at overflatebelegget (fenolharpiksbelagt) lager trøbbel i tørkeprosessen?
Noen som har testet å lime dette materialet?
Skal jeg rett og slett vente lenger, eller er det kjørt? Limet tørker like godt som i flasken - altså ikke i det hele tatt? 🤓
Ok, og det er ikke noe poeng å vente en uke?S sinuslinus skrev:
Eventuelt bore "lufthull"?
Dette får jeg sette på "læringskontoen" 😂
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 6 013 innlegg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 6.013 innlegg
Klikk her for å svare
