Jeg kommer ev senke taket på badet. Jeg må skru reglene mot veggen, og ikke mot taket. Men det er flislagt helt opp til det eksisterende taket, derfor lurer jeg på om det går an å lime reglene mot flisene? (PL-fix eller PL600)

Badet er lite, ca 160x180.

L
Hva er det for vegger? Er det ikke bedre du skrur fast lektene med Spikplugg 8x80? Du må bore gjennom med flisbor også.

Lolight skrev:
Hva er det for vegger? Er det ikke bedre at du skrur fast lekterne med Spikerplugg 8x80? Du må bore gjennom med flisebor også.
Pussvegg bak flisene.

Du spør kanskje, men skal jeg først forbore lekterne og så markere alle hullene med penn for å så vite hvor jeg skal flise-bore? Eller finnes det en smidigere metode? Skruen blir kanskje 8 mm(?) Da kan jeg maks forbore med 6 mm bor (i lektene) og det blir en veldig smal penn ;) Eller legger jeg lekten mot veggen og lar treboren "risse" en markering i flisen?

C
Jeg ville boret i fugen. 100 ganger enklere, men da må du velge en hulldiameter som ikke overstiger fugens bredde altfor mye. Så passende plugg og skrue helt enkelt.

L
Alltid vanskelig med fliser. Jeg ville nok satt maskeringstape på veggen. Forboret lektene med 8mm trebor. Så i med en 8mm stålbor opp med lekten mot veggen, bor litt med stålborret, det skraper tapen. Så vet du hvor du skal gå på med flisborret. Eller noe slikt. Ikke noe jeg har prøvd selv.

richardtenggren
Er ikke PL400(i stedet for PL600?) og spikerplugg enklest hvis man antar det er en murstein/steinsvegg. Du kan jo bore gjennom stender og fliser med betongbor også. Slår du bare av slaget så er min erfaring at det fungerer fint med betongbor på fliser. Jeg har kjørt med borhammeren gjennom stender+taks i samme omgang for spikerplugg når jeg har senket taket vårt i leiligheten.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.