Hei,
En portstolpe har brukket og trenger å limes sammen.
Hva bruker man best for å sammenføye disse to delene igjen? Portstolpen er laget av et sementavløpsrør som deretter er fylt med betong.
Det må finnes noe klebrig bruk å bruke eller kanskje til og med en fugemasse?
Å bore i et jern er sikkert ingen dum idé heller.....
En portstolpe har brukket og trenger å limes sammen.
Hva bruker man best for å sammenføye disse to delene igjen? Portstolpen er laget av et sementavløpsrør som deretter er fylt med betong.
Det må finnes noe klebrig bruk å bruke eller kanskje til og med en fugemasse?
Å bore i et jern er sikkert ingen dum idé heller.....
Jeg limte en stor utendørs blomsterpotte av betong med det ikke helt uvanlige PL400 så det ser ut til å fungere hittil.... Som du allerede nevnte, så ville det nok være lurt å bore 2 hull og slå i en bit armeringsjern også.
Det er en historie for seg som nesten passer i blooperstråden selv om jeg selv er helt uskyldig:magnusss skrev:
Jeg tilbrakte en helg for to uker siden med å grave litt på tomten. Det resulterte i at det lå 40-50 kubikk fyllmasser på plenen min. Etter mye om og men fikk jeg tak i en traktorgravemaskin som kunne kjøre dette over til naboen som trengte tilsvarende masser. Dessuten kunne han komme 0700 dagen etter, og det var 300 kr billigere enn å leie en Avant 630 og gjøre jobben selv i helgen.
Etter et par timer ser jeg at naboens grindstolpe har falt til bakken (vi lånte oppkjørselen deres for å frakte ut massene). Følgende samtale utspiller seg:
Jeg: Jeg ser at stolpen har falt til bakken?
TG(traktorgubbe): Jaså?! Ja, det vet jeg ingenting om.
Jeg: Men den var jo oppreist for to timer siden, du må jo ha vært på den med skuffen?
TG: Nei, den bare falt.
Jeg: Men den kan jo ikke bare falle av seg selv?
TG: Den bare falt. Stolpen må ha vært helt råtten!
Jeg: Ok, nå er jo for så vidt stolpen laget av betong så helt råtten kan den jo ikke ha vært.....
Etter fullført oppdrag brukte jeg stillheten som våpen i forhandlingen om stolpen, noe som gjorde at prisen for jobben gikk ned 15%.
Fyren hadde en fin traktor og hadde nok kjørt hele livet, men det virket litt vanskelig å holde styr på hvor stikka befant seg når han kjørte fremover.....
PL400 kanskje funker men det er jo ikke bare en skjønnhetsfeil. Hele stolpen er jo av. Det ville jo føles bra med en klissete mørtel.
Skal ringe Maxit og sjekke om de har et godt forslag. Stolpen i seg selv holder nok bra selv om den selvfølgelig ville hatt godt av litt armering. Risikoen er imidlertid at man sprekker noe når man borer, og det vil jeg nok ikke risikere.
Skal ringe Maxit og sjekke om de har et godt forslag. Stolpen i seg selv holder nok bra selv om den selvfølgelig ville hatt godt av litt armering. Risikoen er imidlertid at man sprekker noe når man borer, og det vil jeg nok ikke risikere.
Jeg skulle nok ha støpt en ny stolpe så naboen blir glad.
Det skulle jeg ha ønsket om jeg var naboen.
P.s
Det var morsomt å lese om hvordan det gikk til selv om det ikke var så morsomt, du forstår hva jeg mener.
Det skulle jeg ha ønsket om jeg var naboen.
P.s
Det var morsomt å lese om hvordan det gikk til selv om det ikke var så morsomt, du forstår hva jeg mener.
Jeg har en variant på samme problem som trådskaperens, men i mitt tilfelle så er det to murblokker i betong som ikke har sittet sammen tidligere som skal sammenføyes. Dette medfører at på enkelte steder er den tenkte fugen så bred som fem millimeter. Hva skal man bruke for å sette sammen disse?
Klikk her for å svare