Har akkurat bestilt følgende gulvlist i PVC.
https://www.amazon.se/-/en/gp/product/B01N80SL00/ref=ppx_yo_dt_b_asin_title_o00_s00?ie=UTF8&th=1
Den er selvklebende, men bare på delen som festes mot veggen.
Denne skal sitte i garasjen og beskytte veggene hvis man skulle søle vann. Slik at det ikke renner inn i veggene.

Gulvet er i betong, ubehandlet. Det er en risiko for at jeg i fremtiden vil male gulvet med epoksymaling eller gjøre noe med overflaten. Derfor er jeg usikker på hva jeg skal bruke for type fugemasse til å legge under den lille delen av gulvlisten som går mot betonggulvet.
Vet at PL400 og PL600 fungerer men dette er veldig permanent og unødvendig sterkt. Silikon vil nok fungere men kan skape problemer for fremtidig overflatebehandling/maling av gulv.

Hva anbefaler dere som er holdbart men ikke setter seg urokkelig?

Takk!

J jockebq skrev:
Har nettopp bestilt følgende gulvlist i PVC.
[lenke]
Den er selvklebende, men bare på delen som festes mot veggen.
Denne skal sitte i garasjen og beskytte veggene dersom man skulle søle vann. Slik at det ikke renner inn i veggene.

Gulvet er i betong, ubehandlet. Det er en risiko for at jeg i fremtiden vil male gulvet med epoksymaling eller gjøre noe med overflaten. Derfor er jeg usikker på hva jeg skal bruke for type fugemasse for å legge under den lille delen av gulvlisten som går mot betonggulvet.
Vet at PL400 og PL600 fungerer men dette er veldig permanent og unødvendig sterkt. Silikon vil nok fungere men kan skape problemer for fremtidige overflatebehandlinger/maling av gulvet.

Hva anbefaler dere som er holdbart men ikke setter seg urørlig?

Takk!
kanskje utefuge eller tec7

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.