Hei,

I min renovering er jeg i behov av å lime min dampsperre mot både bjelker og betong.

Når jeg søker etter en slik type lim får man ikke mange treff, men akkurat dette limet fra Dana Lim ser ut til å være beregnet for nettopp det jeg er ute etter:
https://dl2phipa8wx75.cloudfront.net/danalim/:0/produktinformation/se/298.pdf

Et annet produkt som jeg tenkte på før jeg fant dette limet var butylmassa som nok burde funke.

Fra starten hadde jeg ellers tenkt meg en type fugeskum, siden området der jeg skal sette det er trangt og det hadde vært praktisk med skummets ekspansjon. Men det virker ikke å være noen hit, når man går inn og leser på de fleste av f.eks. Sikas fugeskum står det uttrykkelig at det ikke fester på PE (som dampsperre er laget av).

Har noen erfaring med noen av disse tre produktene?

Mvh
Mats

Hei,

Etter ytterligere litt jakt i vinter etter et lim for å lime dampsperren i mitt renoveringsobjekt, fant jeg Folielim på Jem&Fix av alle steder(!), se vedlagt foto. Dette limet har fungert bra og gir en relativt sterk fuge mellom både dampsperre-dampsperre samt dampsperre-tre.

Jeg kjøpte åtte tuber og benyttet anledningen til å spørre i kassen om de kunne se om produktet skulle gå ut, hvorpå svaret ble at det ikke sto noe om det i deres system.

Nå skulle jeg kjøpe noen flere tuber, og da viste det seg dessverre at den hadde gått ut 😣

Er det noen som har noen tips til lim som fester på denne "fete" plasten?

Jeg har forresten forsøkt med butylmassa, men den ser ikke ut til å herde mellom to tette plastlag.

• En tube med 300 ml Folielim fra merket "stabile", brukt for å lime plastfolier og dampsperrer i bygg. Tekst om universell bruk er synlig.
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.