Hei! I hagen har jeg en gammel betongtrapp som ser sliten ut og jeg vurderer nå forskjellige alternativer. Et av dem er å støpe på litt betong der det trengs og deretter kle trappen med belegningsstein av betong, 210x140x50 mm. Er det gjennomførbart om jeg bruker rikelig med steinlim, f.eks. PU700, eller kan jeg regne med at steiner vil løsne hver vinter på grunn av vann som renner ned og fryser mellom og under steinene?
 
Hvorfor lime og ikke støpe inn steinene?
 
  • Liker
cpalm
  • Laddar…
Jeg tenkte at det kanskje gir meg mulighet til å gjøre ett moment om gangen i ro og mak, men jeg vet ikke.
 
Skärkarl Skärkarl skrev:
Jeg tenkte at det kanskje gir meg mulighet til å gjøre et moment om gangen i ro og mak, men jeg vet ikke.
Jeg tror du får best resultat hvis du benytter sjansen til å støpe dem fast. Observer dog at det finnes en minimumsgrense for hvor tynt man kan støpe betong.
 
  • Liker
Skärkarl
  • Laddar…
P
Skärkarl Skärkarl skrev:
Jeg tenkte at det kanskje gir meg mulighet til å gjøre et moment om gangen i ro og mak, men jeg vet ikke.
Om du føler deg usikker på å støpe fast steinen, så kan du lime dem med naturstensfix som er godkjent for utendørs bruk…

https://ardex.se/produkt/ardex-x-32/
 
  • Liker
Skärkarl
  • Laddar…
Takk for svarene!
 
  • Liker
ricebridge
  • Laddar…
wildeside
Hvorfor bruke penger på belegningsstein og lime eller støpe dem fast, er det ikke bedre å støpe en 5 cm plate på hele overflaten?
 
wildeside wildeside skrev:
Hvorfor bruke penger på brostein og lime eller støpe dem fast, er det ikke bedre å støpe en 5cm plate over hele området
Kona vil ha brostein i skiftende nyanser på uteplassen ved siden av, jeg tenkte at det kanskje er fint om trappen matcher.
 
  • Liker
wildeside
  • Laddar…
S
Casco Husfix fungerer nok til å feste steinene med
 
  • Liker
Skärkarl
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.