Medlem
· Västerbottens län
· 18 047 innlegg
Hvorfor lime, limet tilfører ingen bedre bærekraft i høyden, blir stivere sideveis riktignok.
Siden det er trykket, så er det vel utendørs og mitt førstevalg er polyuretan men man må skru tett for limet eser skikkelig.
Protte
Siden det er trykket, så er det vel utendørs og mitt førstevalg er polyuretan men man må skru tett for limet eser skikkelig.
Protte
Allvitende
· Västra götaland
· 10 924 innlegg
Jeg testet vanlig trelim for utendørsbruk og trykkimpregnert tre for noen år siden...
Limte sammen to terrassebord, full dekning med lim og godt trykk.
De holdt sammen litt mer enn to år utendørs...
Limte sammen to terrassebord, full dekning med lim og godt trykk.
De holdt sammen litt mer enn to år utendørs...
Tenkte at limet gjorde det stivere og krevde færre skruer? Men kanskje unødvendig hvis man trenger samme antall skruer?
Det er 3 meters regler som skal settes sammen. Hvor mange skruer er passende?
Holder det med 4 stk av denne typen 6x80: https://www.toolab.se/fast-traskruv...sbruk-hog-kvalitet-och-korrosionsbestandighet
Alternativt 6-8 stk av denne typen:
https://www.biltema.se/bygg/fastelement/traskruvar/traskruv-6-x-80-mm-c4-100-st-2000061401
Det er 3 meters regler som skal settes sammen. Hvor mange skruer er passende?
Holder det med 4 stk av denne typen 6x80: https://www.toolab.se/fast-traskruv...sbruk-hog-kvalitet-och-korrosionsbestandighet
Alternativt 6-8 stk av denne typen:
https://www.biltema.se/bygg/fastelement/traskruvar/traskruv-6-x-80-mm-c4-100-st-2000061401
Allvitende
· Västra götaland
· 10 924 innlegg
Hva er hensikten med å doble en regel på så kort avstand som 3 meter?
Medlem
· Västerbottens län
· 18 047 innlegg
Skal du lime med PU så trengs det nok 2 skruer for hver 30 cm så det ville blitt 20 skruer på en 3 meters bit.
Skal det bli terrassebord direkte på 145-ene?
Protte
Skal det bli terrassebord direkte på 145-ene?
Protte
Da dropper jeg nok PU-lim, blir litt mye skruer. Det er til en pergola og 2x45 er mest for utseendet, så mange skruer ser ikke så bra ut.prototypen skrev:
Om man dropper limet, hvor mange skruer er passende?
Men hvor på pergolaen skal disse 90x145 brukes. Jeg mistenker at det er som søyler. Men uansett hvor de skal brukes så vil egentlig en enkel 45x145 holde mer enn nok. Doble er kun estetisk. Om, og hvilket lim du da bruker spiller jo ingen rolle, siden det uansett ikke trengs. Men om du likevel vil bruke det, så skal det jo være noe som tåler utendørsklima, PU eller Sättlim.J joasag skrev:
Antallet skruer spiller da heller ingen rolle. Egentlig mest så det sitter sammen. 8 stykker er vel hva jeg ville ha brukt.
Moderator
· Stockholm
· 57 801 innlegg
I stedet for de fleste skruene kan du jo ta skruvtvinger.
Klikk her for å svare
