Jeg og samboeren kan virkelig ingenting, så det er flaks at vi har kjøpt nøkkelferdig. Nå har vi planer om å ikke sette flis på kjøkkenet, men heller liggende panel som vi skal male hvitt. Det jeg lurer på er

-hva man bruker for list dersom den liggende panelen skal avsluttes midt på en vegg (kjøkkenet dekker en halv vegg og deretter er det en vanlig hvitmalt vegg). Vi vil ha panelen under kjøkkenskapene, slik som flisene ville sittet, de vil ikke bli utsatt for vann for ved vasken har vi vindu.

-Vi har 10 cm mellom vinduene og overskapene, og dette stykket skal ha panel, er det vanskelig å sage en slik panelplate på langs for å få riktig mål?

-Vi har bare gipsvegger...hvordan fester man da panelen best? Finne lektene eller?

-Skal panelen males før eller etter oppsetting?

Tusen takk om dere kunnskapsrike vil hjelpe oss:-)

Oi, jeg glemte: Setter man panelen først og deretter overskapene hvis man skulle ønske å ha panelen helt opp til taket???

Sist redigert:
Har dere kjøpt nøkkelferdig men uten kjøkken?? man kan sette panelet før eller etter skapene, litt av en smakssak. jeg ville gjort det etterpå, men vil det ikke se rart ut i avslutningen om panelet slutter der skapene slutter?? isåfall må man jo sette råspont bak benkeskapene også, da kan man jo like gjerne kle hele veggen før man monterer kjøkkenet, se til at det er plass for avløp og slikt da.

skal dere ikke ha råspont mellom vindu og skap?
man kan feste med litt av hvert, i ditt tilfelle hadde jeg nok limt for å unngå synlige skruer.
Male før dere setter det opp og en gang til når det er på plass.
Hvilken list man bruker vet jeg ikke, du får nok gå til et velassortert byggvarehus og se hva som finnes å velge mellom!

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.