Er det noen som vet hvordan en liggende panel (som Trivselhus bruker) skal møte foringsbord, etc. (ved dører, vinduer og skjøtede veggseksjoner)? Er det ikke slik at den liggende panelen skal stoppe med ca. 10 mm avstand til foringsbord, slik at veggpanelens endeved ikke går tett inntil foringsbordet (dette møtet dekkes av "skjøtebord")? Dette for at det skal bli en "ventilasjonskanal" mellom panelets endeved og foringsbord. Selv har jeg fått problemer ved boddøren på garasjen (en annen leverandør, men akkurat samme type liggende panel som på huset som er TH). Her ligger panelets endeved tett mot foringsbordet, noe som har resultert i at panelet er helt fuktig under "skjøtebordet" (SE BILDE). Denne fukten har nå vandret inn i veggen nedover via endeved på svillen. Siden det ikke er gulvlister og bare er betonggulv i boden, så jeg problemet med en gang. Min bekymring er nå at jeg kan ha lignende problemer på huset, men at det vil vise seg først etter flere år når fuktskaden har blitt riktig alvorlig!? Må vel bryte bort noen "skjøtebord" på huset til helgen også for å sjekke dette... :-?
Hei!
Prøv å tette noen knutebrett med silikon eller lignende (akkurat i "luckorna") for å unngå at slagregn kryper inn. For øvrig ville jeg impregnert med varm rå linolje (rundt 60 grader) for best resultat mot mugg osv.
Lagavulin
Prøv å tette noen knutebrett med silikon eller lignende (akkurat i "luckorna") for å unngå at slagregn kryper inn. For øvrig ville jeg impregnert med varm rå linolje (rundt 60 grader) for best resultat mot mugg osv.
Lagavulin
Klikk her for å svare