Hei.

Jeg har revet ned den gamle perlestaffpanelen som har sittet på veggene i kjellerstua siden huset var nytt (1978). Det er tenkt å bli en gipset vegg istedenfor.

Nå har jeg liggende lekter med CC 800 mm og ingen stående lekter.
Av diverse forskjellige grunner har jeg ingen lyst til å rive ned disse lektene uten tenkte å sjekke med dere hva jeg har for alternativer.

Går det å sette OSB på disse lektene og deretter gips uten å felle inn noen stående lekter? Eller blir det for svaiete?
 
Narren666
S StevieGee skrev:
Hei.

Jeg har revet ned den gamle panelen som har vært på veggene i kjellerstuen siden huset var nytt (1978). Det er tenkt å bli en gipset vegg i stedet.

Nå har jeg liggende bjelker med CC 800 mm og ingen stående bjelker.
Av diverse ulike grunner har jeg ingen lyst til å rive ned disse bjelkene, så jeg tenkte å sjekke med dere hvilke alternativer jeg har.

Går det an å sette OSB på disse bjelkene og deretter gips uten å felle inn noen stående bjelker? Eller blir det for ustødig?
Kan du ikke sette en 45*45 mellom 800, så nye CC blir 400?? For å deretter ha stående osb?
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.