Vi står i valget mellom liggende eller stående panel. Vi liker liggende best, men har hørt at det finnes større risikoer med liggende, fukt og muggskader eksempelvis. Er det noen som vet om det stemmer, eller er liggende og stående fullt sammenlignbare nå om dagen?
 
Jeg tror ikke at det spiller så stor rolle hvilken panel man har. Det svakeste punktet er jo endeveden. Fuktbeskytter man det omhyggelig og skjærer det rett så klarer det seg.

Selv bruker jeg både stående og liggende som du kan se på hjemmesiden. ;)
 
Det avhenger også av hvordan huset er tegnet. Tar du et hus som er tegnet for liggende og smeller på stående eller motsatt, vil ikke arkitekten bli glad ;)
 
AndersG skrev:
Tar du et hus som er tegnet for liggende og setter på stående eller omvendt vil ikke arkitekten bli glad ;)
::) Å hva skal man med en glad arkitekt? ??? ;D
 
Selv kjører jeg med både stående og liggende som du kan se på hjemmesiden.
Immobil...Hyggelig panel ;D Hvilke virkedimensjoner ble brukt for å skape dette mesterverket????
 
Schwingen skrev:
Immobil...Trevlig panel ;D Hvilke virkedimensjoner ble brukt for å skape dette mesterverket????
:-[ Takk! :D
Stående panel = Dobbelfals 22 x 120
Liggende tilsvarende = Perlestaff 22 x 120
Sokkelbord = 22 x 120
Skrått bord = 28 x 95 med egenhendig frest profil

Flere spørsmål? ??? ;D
 
Perfekt ;D Takk for infoen! Hmm..ja..jeg funderer litt over den egenhendig profilerte bordet, prøvde å forstørre bildene fra hjemmesiden men det ble bare 'sudd'. Er den som sitter under vinduene og den som sitter over sokkelbordet like?? Vanskelig å se, men det kanskje er et dryppblekk?
 
Schwingen skrev:
Er den som sitter under vinduene og den som sitter over sokkellisten lik??
8) Jepp, men den nedre sitter ~ 20 mm lenger inn enn den andre. Man vil jo ikke gjøre det lett for seg selv. ;D
Om interesse finnes, kan jeg maile en profil av listen. ;)
 
Glad arkitekt, vel.. La meg si det slik: Hvis huset er tegnet for stående panel og man setter liggende, endres hele husets utseende.
 
N
Før i tiden satte man liggende panel i områder der været var hardt mot husene.
 
Om interesse finnes, kan jeg maile en profil av brettet
Takk...Jeg tar kontakt når panelvalget er avgjort. ;D
 
Noen flere som vet for resp. ulemper?
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.