G Gabbe1 skrev:
Jeg ville lagt den oppe på betongen.
MrJay MrJay skrev:
Støpte selv to plater i uken. Plastfilm på 0.2mm er til for å forhindre fukt i dampform å trenge opp. Siden det også forhindrer radon (om man ikke har lagt radonslange) er et pluss. Det finnes allerede mange tråder om det, søk og dere skal finne..

Markduk og pukk forutsetter jeg man legger om man har tenkt å støpe betongplate, det ville vært ganske dumt ellers.
takk!

Ville det fungere å legge massivt på betongen selv om man har folien mellom cellplasten?

Kommer til å bruke albabalk antagelig, det endrer ingenting antar jeg?

MrJay
Har massivt tregulv, aldersbestandig folie mellom første og andre laget med celleplast. Det ser ut til å være delte meninger her i tråden angående plastfolie, så jeg råder deg til å snakke med din KA før du blindt følger noens råd.

MrJay MrJay skrev:
Har massivt tregulv, aldringsbestandig folie mellom første og andre laget med celleplast. Det ser ut til å være delte meninger her i tråden, så jeg råder deg til å snakke med din KA.
Takk!

Noen sier at man ikke skal legge fuktbarriere på den kalde siden, noe som i teorien ville bety at man ikke trenger noen barriere i det hele tatt? Så lenge boligen er oppvarmet. Eller tenker jeg feil?

Kommer ikke til å ha gulvvarme i platen

MrJay
Det finnes flere skoler og preferanser for hvordan man bør gjøre det, man kan hoppe over det helt om man vil men har du radon bør du ta hånd om det gjennom radonslang og rørtetninger. Som sagt, snakk med din KA - han burde vite hvordan din marksituasjon ser ut og om du trenger å gjøre noen spesifikke tiltak eller ikke. Personlig har jeg både belte og bukseseler når jeg bygger og plastfolie har aldri skadet.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.