Hei,
Jeg skal feste en belysningsarmatur på fasaden som har tre stykker 6mm hull for innfestingen.
Den er i støpejern og har litt vindfang, så jeg vil gjerne forankre den godt, med riktig skrue.
Problemet er at jeg ikke finner lettbetongskruer som har en diameter på maks 6mm med flat hode (og som dessuten gjerne kan være svarte).
Essves Heavy Load skrue er 10mm f.eks.

Noen tips?

(Jeg vil ikke bruke kjemisk anker)

X xLnT skrev:
Noen tips?
Når det gjelder fargen kanskje det holder med en svart tusjpenn om det bare gjelder et fåtall skruer. Tenker at det kanskje blir bra nok for noe som sitter utendørs.

Alfredo Alfredo skrev:
Når det gjelder fargen, kanskje det holder med en svart tusj hvis det bare gjelder et fåtall skruer. Tenker at det kanskje blir bra nok for noe som sitter utendørs.
Ja det er jo siste utvei, men må fortsatt finne varmgalvanisert eller rustfri skrue ifølge ovenfor.

nå vet jeg ikke hvordan herligheten ser ut men store armaturer og lettbetong føles som problemer direkte. Jeg ville nok laget et feste først som skrus i veggen og deretter armaturen i det. Litt husflid først altså. Men ja den er kanskje ikke så stor tross alt?

S Stefan1972 skrev:
nå vet jeg ikke hvordan herligheten ser ut men store armaturer og lettbetong føles som problem direkte. Jeg ville nok laget et feste først som skrus i veggen og deretter armaturen i det. Litt håndarbeid først altså. Men ja, den er kanskje ikke så stor tross alt?
Jeg tror nok at det skal funke med riktig skrue.
Pussen i seg selv er jo hard.

https://kulturlampan.se/produkt/stallykta-gjutjarn-45-45-cm-djup/

Kan du ikke kjøpe noen vanlige skruer og plugge hullene? Det er jo ikke noe supert utvalg på lettbetongskruer direkte.

S Snickarkirre skrev:
Kan du ikke kjøpe noen vanlige skruer å plugge hullene? Det er jo ikke noe super utvalg på lettbetongskruer direkte.
Jeg kjøpte lettbetongplugg og lange montasjeskruer, får male dem svarte.

• Liker
Snickarkirre
  • Laddar…
Mazen Mazen skrev:
Lite sent, men rännkroksskruv finnes blant annet i svart,
Men kanskje litt kort, 35 mm.
[lenke]
Finnes også montasjeskrue med svart hode, 65 mm.
[lenke]
Ja, de er litt korte, jeg tok 5,2x110mm C4

• Liker
Mazen
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.