Hei, dere får unnskylde at jeg spør om dette spørsmålet, men jeg har lest alle tråder jeg kunne søke frem, men har ikke blitt så mye klokere av det, mer forvirret kanskje :)

Jeg har nettopp slipt ned de fleste veggene (yttervegger) som er av lettbetong, nå lurer jeg på hvilket sparkel man skal/kan bruke før man skal male eller tapetsere veggene? Det er et lag med tapet igjen på veggene. Går det bra å bruke sandsparkel (kan man bruke sandsparkel i det hele tatt på lettbetong, hvis det sitter eller ikke sitter en tapet)? Skal man ha plastbundet sparkel (type Beckers breplasta LH?) Eller skal man bruke gipsmørtel?

Eller er det noe helt annet man skal bruke?

For å reparere skader (modell større), kan man da bruke Finja 360. Finnes det noen andre alternativer. Takk!

Har nettopp slipet ned veggene i mitt baderom "lettbetong" og helsparklet med maxit Veggsparkel 0-100, suveren å jobbe med. Fyller opp til 100 mm hvis du trenger å reparere større hull. Ulempen er vel at den er ganske dyr.

Men hvis det er et vanlig rom "ikke baderom som skal flislegges" så bruk vanlig sandsparkel. Det har jeg i alle lettbetongvegger.

• Liker
Byggavidare
  • Laddar…
eluffe: takker... det ble maxit Väggspackel 0-100 og det fungerte fint til det jeg skulle gjøre!!

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.